![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 999 Pomógł: 30 Dołączył: 14.01.2007 Skąd: wiesz ? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie.
Od dłuższego czasu chodzi mi to po głowie. Niekiedy mam jakieś drobne problemy związane bardziej z semantyką kodu niż z samym programowaniem. Podejrzewam że nie jestem odosobniony w tym przypadku. Takich problemów raczej nie ma sensu opisywać na forum, natomiast idealnie nadaje się do tego kanał IRC. Mnie osobiście irytuje interfejs Mirca, a na shell'a nie chce mi się wchodzić tylko po to żeby zadać pytanie dotyczące stylistyki czy interpretacji wzorca. Myślę że dobrym pomysłem byłby klient IRC przez przeglądarkę umieszczony na wortalu. Mogło by to poskutkować w zdobyciu większej popularności przez IRC'owy czat php.pl Na przykład taki http://www.pjirc.com/main.php który jest rozpowszechniany na licencji GPL. Biorąc pod uwagę że zdanie "Rozpoczęliśmy także rozmowy ze sponsorem na temat zakupu licencji na komercyjny aplet Javy." zostało napisane w artykule we wrześniu 2005 roku i do tej pory nie widać jeszcze tego 'komercyjnego' czatu, to myślę że jakikolwiek przyniósłby pewien pożytek i ułatwiłby funkcjonowanie oraz ewentualne ewoluowanie społeczności php.pl edit> Mogę prosić o jeszcze jakieś opinie czy zwyczajnie wszyscy macie to gdzieś ? -- W sumie minęło tylko 40 minut odkąd wrzuciłem ten post ale przez temat przewaliło się już blisko 10 osób ... Ten post edytował orglee 4.03.2008, 12:20:24 |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 662 Pomógł: 45 Dołączył: 26.03.2007 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Moim zdaniem to głupi pomysł, powstało by wtedy coś w rodzaju chatu, a irc to irc. Skoro nie odpowiada Ci mIrc to może jakiś inny klient ? Mi np. podoba się klient irc wbudowany w opere
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 215 Pomógł: 1 Dołączył: 13.04.2003 Skąd: z ławki przed blokiem Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
irc przez przegladarke to zły pomysł, ludziki beda wchodzic i wychodzic, i bedzie tylko zamet na kanale zadnego z tego pozytku tylko problemy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 465 Pomógł: 137 Dołączył: 26.03.2004 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Moim zdaniem to nie przejdzie, bo jak sam wiesz, jest kanał IRC, który taką funkcję pełni. Dla jednych jest to bezwartościowy zjadacz czasu, ale prawda jest taka, że sporo osób uzyskuje tam pomoc. Bardzo rzadko odchodzi ktoś z kwitkiem - nawet rzadziej niż na forum ;]
To o czym mówisz zdublowałoby funkcjonalność. Pozdrawiam -------------------- To think for yourself you must question authority and
learn how to put yourself in a state of vulnerable, open-mindedness; chaotic, confused, vulnerability, to inform yourself. Think for yourself. Question authority. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
orgle: jest z 10 roznych klientow irca, xchat, opera, i co to za problem zeby sie na szela wbic? lenistwo?
Edit: - co do polularnosci - po co? nie chcesz to nie wchodzisz; z innej strony widziales 20 osob mowiacych do siebie na wzajem rownoczesnie? Ten post edytował dr_bonzo 4.03.2008, 15:18:51 -------------------- Nie lubię jednorożców.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 215 Pomógł: 1 Dołączył: 13.04.2003 Skąd: z ławki przed blokiem Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
pozatym #php.pl jest kanałem specyficznym i na pewno nikt nie znajdzie tam odpowiedzi na pytania ktore można znaleść na pierwszej stronie manuala :]
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator wortalu Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 960 Pomógł: 39 Dołączył: 21.10.2003 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mi pomysł sie podoba i już dawno o tym pisałem, zobaczymy co da sie zrobić.
Cysiaczek tu chodzi o bramkę do naszego # ;p więc nic nie jest dublowane. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 999 Pomógł: 30 Dołączył: 14.01.2007 Skąd: wiesz ? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jako że minęło już trochę czasu pomyślałem, że wam znowu gitarę tym pomysłem pozawracam. Tak więc zmieniły wam się gusta może?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
A czemu miałyby się zmienić?
![]() Przecież #php.pl, to nie support; jeszcze zacznie ktoś o programowaniu gadać, chcesz opom życie utrudniać? ![]() -------------------- ![]() ZCE :: Pisząc PW załączaj LINK DO TEMATU i TYLKO w sprawach moderacji :: jakiś błąd - a TREŚĆ BŁĘDU? :: nie ponaglaj z odpowiedzią via PW! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Kanał #php.pl nie służy do pomocy. To nie helpdesk
![]() -------------------- Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
Albo:
Cytat Helpdesk 100zł ![]() -------------------- ![]() ZCE :: Pisząc PW załączaj LINK DO TEMATU i TYLKO w sprawach moderacji :: jakiś błąd - a TREŚĆ BŁĘDU? :: nie ponaglaj z odpowiedzią via PW! |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Developer Grupa: Moderatorzy Postów: 3 045 Pomógł: 290 Dołączył: 20.01.2007 ![]() |
Kanał php.pl od dawna nie stanowił helpdesku, oczywiście były odosobnione przypadki. Sam się irytuje gdy ktoś wpada na kanał, bez przywitania zadaje pytanie, a jak już dostanie to wychodzi nawet nie dziękując. Poza tym większości pytających nie wystarczy naprowadzenie na problem, a wręcz żądają konkretnej odpowiedzi.
Proponuje założenie kanału helpdesk na którym będą przebywać wszystkie osoby potrzebujące pomocy oraz wszystkie chętnie pomagające. Opa dostanie kilka osób żeby nie było bałaganu. Rozwiążą się płacze typu "Panie moderatorze bo on mnie zbanował na kanale ;(", problemy z kopaniem, odsyłaniem na forum i wyzywanie wszystkich użytkowników bo ktoś nie dostał odpowiedzi na pytanie. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Webdice... Bo php.pl jest dla ludzi zmęczonych programowaniem
![]() Cytat <SebaZ> btw. dlaczego tyle tu osób a gada może 5? <cysiaczek> reszta robi sztuczny tłok <cichy> bo reszta pracuje ![]() <SebaZ> ... <cysiaczek> cichy: no weź Ty bajek nie opowiadaj ;P Cytat <NuLL> kolega stwierdzial ze brak pradu dobrze mu robi <NuLL> pierwszy raz od roku wlaczyl radio <NuLL> i zaczal grac w scrabble <kamil> i zauwazyl ze za firewallem jest slonce ;D Cytat <hwao> ns identify devphp5
<hwao> kurwa:D <hwao> ;] <hwao> udawajcie ze nie widzialeiscie <hwao> ![]() -------------------- Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 999 Pomógł: 30 Dołączył: 14.01.2007 Skąd: wiesz ? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To można by to tak zrobić jak napisał webdice. Mało tego! Można przecież ustawić #helpdesk na dostęp do zalogowanych na IRC'u, a login i hasło z IRC'a podpiąć pod forum. Ba nawet można by ustawić jakieś minimum postów żeby wejść na ten kanał. Osobiście chętnie bym pogadał luźno i trochę offtopicznie o programowaniu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 465 Pomógł: 137 Dołączył: 26.03.2004 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
@starach - nie rozumiem, dlaczego po prostu nie zassasz Xchata lub Kvirca i nie wejdziesz na IRC po bożemu? Z logowaniem na forum to możesz zapomnieć - nikomu nie będzie się chciało pisać takich bajerów. Nie ma nawet komu poprawić błędów w obecnych aplikacjach...
![]() Co do kanału #helpdesk - IRC ma to do siebie, że utworzenie nowego kanału zajmie chwilkę - gorzej z zainteresowaniem :-) Pozdrawiam -------------------- To think for yourself you must question authority and
learn how to put yourself in a state of vulnerable, open-mindedness; chaotic, confused, vulnerability, to inform yourself. Think for yourself. Question authority. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Developer Grupa: Moderatorzy Postów: 3 045 Pomógł: 290 Dołączył: 20.01.2007 ![]() |
Kanał już jest, teraz wasz ruch
![]() ~thek, codziennie po kilka/kilkanaście godzin na irc.php.pl siedzę więc nie musisz mi mówić co i jak ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 652 Pomógł: 47 Dołączył: 6.02.2010 Skąd: Radom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pomysł bardzo fajny , bede stałym bywalcem na tym kanale
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 465 Pomógł: 137 Dołączył: 26.03.2004 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Dzięki ~starachowi, który w zeszłym tygodniu poświęcił czas i przygotował paczkę z klientem irc, pod adresem http://forum.php.pl/irc/irc.html możecie przetestować działanie bramki.
Brakuje tam jeszcze layoutu, ale postaram się w ten weekend wstawić szablon i jakieś linki na wortalu i forum. Klient loguje się automatycznie na kanał #helpdesk, gdzie można zadawać pytania związane z programowaniem. Jakość zależy już od Was ![]() Pozdrawiam -------------------- To think for yourself you must question authority and
learn how to put yourself in a state of vulnerable, open-mindedness; chaotic, confused, vulnerability, to inform yourself. Think for yourself. Question authority. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 22.05.2025 - 02:10 |