Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JavaScript]sprawdzanie poprawności danych przy ich wpisywaniu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
erjot90
Witam,

mam pytanko do Was. Czy mógłby mi ktoś pomóc jak napisać w javie sprawdzanie danych w formularzu np. mam kryteria do hasła ze musi być dłuższe niż 6 znaków to żeby przed przesłaniem do stronki która to ma sprawdzić w php poprawność wprowadzonych danych od razu wywalała błąd typu: Hasło jest nie poprawne. Mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi.

Dodam że jestem początkującym programistą w javie a na stronach znalezionych w google nic nie moge zakumać sad.gif
Andaramuxo
W javie czy javascript? Jak masz formularz to zrób go w php i sprawdzaj dł. znaków tak:
Kod
if (strlen($_POST['password'])>6) {
wysyła dane }
else {
hasło musi mieć co najmniej 6 znaków
}
erjot90
w php wiem jak to napisać. Chodzi mi o to zeby podczas wpisywania mi sprawdzało długość hasła i od razu wyświetlał się "błąd" w razie napisania małej liczby znaków lub np. napis "dobre hasło" kiedy użytkownik wpisze np. 7 znaków.
Andaramuxo
Aha, jak bez przeładowywania strony to chyba AJAX, ale mogę się mylić.
erix
Cytat
Dodam że jestem początkującym programistą w javie a na stronach znalezionych w google nic nie moge zakumać

A którego JDK używasz? snitch.gif

Cytat
małej liczby znaków lub np. napis "dobre hasło" kiedy użytkownik wpisze np. 7 znaków.

google: form validation

edit@~slightyboy: a nie mógł sam poszukać...?
erjot90
a wiesz może jak to napisać w AJAX? albo masz godne polecenia linki w tym temacie?
slightyboy
Po co w tym momencie angażować AJAX? On przyda się dopiero wtedy kiedy będziesz chciał sprawdzić, czy zadeklarowana przez użytkownika nazwa lub adres email nie istnieją już w bazie danych. Co do walidacji formularza, za pośrednictwem Google znajdziesz wiele tutoriali i poradników, ale w skrócie (olbrzymim) wygląda to tak:

Kod HTML:
  1. <input type="password" name="password" onChange="validatePassword(this);" />