Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [Cake][SF][ZF]Jakie są różnice, plusy, minus między ZendFramework, Symfony, CakePHP, Kohana, Yii
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
jolam
Moi mili, przeczytałam wiele tematów na tym forum o wyborze Frameworka. Ale wszystkie one sprowadzały się do dyskusji na tematy, których ktoś kto nie używał żadnego Frameworka w ogóle nie zrozumie. I ja tez nie rozumiałam. Tych Frameworków jest dużo, a różnice między nimi trudno dostrzec. Jestem przekonana, że nie tylko ja mam taki problem. Jestem początkująca, ale jak każdy chciałabym się uczyć i rozwijać. Ale nigdy Frameworka nie używałam. Nauczyłam się programować obiektowo i myślę, że teraz przyszedł czas na Frameworki. Tylko który wybrać? Jak je porównać? Wydaje mi się, że ważnych jest kilka tematów:
a) Prostota i intuicyjność użycia. Czyli, żeby w miarę szybko dało się napisać w takim Frameworku prostą stronę, a nie żeby trzeba było studiować miesiącami dokumentacje, albo analizować strukturę dziesiątek katalogów.
cool.gif Dokumentacja tez jest bardzo ważna, bo jak się nauczyć czegoś nowego nie mając dobrej dokumentacji?
c) Możliwość użycia na dowolnym wspólnym hostingu. W domu można sobie wszystko w php.ini zmienić ale na tych hostingach wspólnych już nie zawsze. Zwykle nie ma tez dostępu do systemu operacyjnego an takim hostingu i nie ma wiersza poleceń. A ponoć Symfony tego wymaga?
d) Stabilność i przyszłościowość. Sama nie wiem co bym zrobiła jakby się okazało, ze Framework którego się nauczyłam naglę się zmienił i wszystko co w nim napisałam już nie działa w nowszej wersji. Albo co gorsza Frameworka przestał istnieć i nie będzie w ogóle nowych wersji.
e) Elastyczność i efektywność programowania w danym Frameworku. Im szybciej - po poznaniu Frameworka - można zaprogramować w nim konkretną rzecz tym lepiej.I dobrze byłoby aby mieć jakąś swobodę, że coś można zrobić tak lub tak, a nie tak jak pozwala Framework.