Jeśli nie potrafisz przemyśleć powiązań między wszystkim to ja nie widzę jak Ty masz zamiar dojść choćby do sensownego projektu. O oprogramowaniu tego, gdzie ów projekt będziesz musiał na zarąbistą liczbę wzorów matematycznych przełożyć nawet nie wspomnę. Powiem tylko tyle, że ja mam dopiero wycinek swojego własnego systemu gry przeglądarkowej i obejmuje on między innymi generator przedmiotów bardzo zbliżony już do tego znanego choćby z serii Diablo. Powiem tylko tyle że jest on oparty na tabelach: prefix, suffix, base_item, set, unique, i jeszcze kilku

A to tylko podstawy, które są wstępem do już napisanego generatora itemów wypadających z wrogów, możliwych do spotkania w sklepie i całość jest w wartościach nieprocentowych, gdyż każda z szans dodatkowo jest modyfikowalna dynamicznie, gdyż w projekcie są ujęte efekty mające wpływ albo na pojedynczych graczy (umiejętności i przedmioty podnoszące/obniżające szczęście), albo cały świat (systemy eventów obejmujące cały serwer). Powiem Ci tylko tyle, że za ich pomocą wygenerowanie jakoś 30 itemów to chwilka. Całość krokami wygląda mniej więcej tak:
1. Losuję co dostaje (1% unique, 3% set, 5% rare, 35% magic, reszta - wielkie... nic)
2. W zależności od poziomu gracza losuję dla niego unique i set jakiś z zakresu +/-X poziomów lub też +/-X% levelu zależnie co większe. Początkujący do pierwszego wariantu, zaawansowani do drugiego.
3. Jeśli to magic daję mu 30% szans na wylosowanie prefixa oraz suffixa oraz jeśli wstrzelił się i wylosował jeden bądź drugi to dostaje 15% szans na wylosowanie drugiego. Stąd mogą wystąpić kombinacje: item, prefix-item, item-suffix, prefix-item-suffix i tak aż do 2*prefix-item-2*suffix
4. Rare ma to samo niemal tylko dochodzi 3-krotność suffix i prefix oraz są dużo wyższe szanse - 80,40,20 i itemy przez to mocno powerowe.
To o czym wspominasz byłoby dla mnie przy losowaniu na pierwszym kroku jeszcze. To najprostsze co może być z generowaniem przedmiotów. Jeśli na tym etapie utknąłeś to jak zamierzasz rozwiązać walkę, w której uzbrojenie, opancerzenie, skille, czary mają jednocześnie wpływ na wynik walki? A co dopiero mówić o współczynnikach szybkości ataku czy innych efektach, które większość gier po prostu ignoruje bo by system był zajechany obliczeniami i nadawał jedynie dla ograniczonej, małej liczby graczy. Rzuciłeś się na coś, czego nie rozumiesz, nie wiesz z czym zjeść, a chcesz mieć bo jest modne. Zacznij wpierw od przeróbek już istniejących systemów bo pisanie wszystkiego od zera to coś co Ci po prostu nie wyjdzie bo nie ma szans na to. Pomysł to nie wszystko. Trzeba mieć jeszcze wiedzę by to przekuć na matematykę oraz algorytmy i umiejętności w używaniu dostępnych narzędzi. Możesz mieć wypasiony serwer, drogie oprogramowanie, ale nic nie zrobisz, skoro poza pomysł to nie wyjdzie z braku właściwego rozplanowania wszystkiego, ujęcia w algorytmy oraz przekuciu na kod w określonym języku/kach (bo nie ograniczysz się do jednego w przypadku gier przeglądarkowych).