Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Dostep do danych obiektow
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Spooky2
Witam. Jestem kompletnie zielony w temacie programowania obiektowego - probuje zmienic przyzwyczajenia.
Mam pytanie, poniewaz nie dysponuje odpowiednia literatura.
Czy mozliwy jest bezposredni dostep do danych jednej klasy z poziomu metody innej klasy (nie wiem czy to ujalem)
Moze to zobrazuje.
  1. $fak = new faktura_int;
  2. $fak -> licz_fak_int_zap($id_dokumenut, $id_klienta);
  3. $fak -> licz_fak_int($id_dokumentu);
  4. $fak -> licz_fak_int_sprawdz_opcje();
  5. $fak -> licz_fak_int_licz_czas();
  6. $fak -> licz_fak_int_licz_rabat();
  7. $fak -> licz_fak_int_licz_rabat_ext2();
  8. $fak -> licz_fak_int_licz_wart();
  9. $fak -> licz_fak_int_dane_firmy();
  10. ///ok, powyzsze funkcje wyprodukowaly jakies dane (tyle, ze ich nie zwracaja)
  11. // do danych odwoluje sie ciagle w kolejnych metodach tej klasy tak: $this->$jakas_zmienna = cos_tam*$this->$jakas_zmienna :-)
  12. $klient = new uzytkownik;
  13. //i w tym miejscu chcialbym operowac na danych "wyprodukowanych" przez metody klasy faktura_int
  14. //chcialbym uzyskac zatem dostep w ponizszej funkcji do np $this->$jakas_zmienna
  15. $klient -> generuj_zaw_pdfa_fv();

Czy jedynym sposobem, jest utworzenie w klasie faktura_int funkcji zwracajacej wszystkie zmienne z poszczegolnych metod klasy w postaci np tablicy,
a nastepnie wywolanie danej metody w metodzie klasy uzytkownik? ($jakas_zmienna (w danej metodzie) = $fak -> zwroc_dane()wink.gif

Mam nadzieje, ze w miare udalo mi sie opisac problem
darko
nie:
// do danych odwoluje sie ciagle w kolejnych metodach tej klasy tak: $this->$jakas_zmienna = cos_tam*$this->$jakas_zmienna :-)
a:
// do danych odwoluje sie ciagle w kolejnych metodach tej klasy tak: $this->jakas_zmienna = cos_tam* $this->jakas_zmienna :-)
:-)
Spooky2
Oczywisty blad z mojej strony, ale wiadomo, parser i tak by tego nie puscil...
darko