Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tic Tac Toe
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
sajsyn
Witajcie.
Jestem początkujący w obsłudze języka PHP.
Jak zapewne się domyślacie, skoro projekt zaliczeniowy, to pewnie i szkoła informatyczna - zgadza się.
Z javascriptowym projektem udało mi się uporać bez potrzeby zwracania się do kogoś. Ale aktualne zadanie jest odrobinę trudniejsze.
"Napisz grę kółko krzyżyk dla 2 graczy. Po rozegraniu 3 partii ustalany jest zwycięzca. Statystyki zapisywane są do pliku na serwerze. Ranking wyświetlany jest na stronie (3 najlepszych)."

Generalnie mam jedynie koncepcję jak tego dokonać. Jak narazie mam jedynie zainstalowany sparkylinux na dysku zewnętrznym, oraz pakiety PHP5, MySQL, PHPMyAdmin.

Samą grę, jestem w stanie stworzyć, Największym moim problemem jest zrobienie jej dla dwóch graczy, gdyż chciałbym zrobić to w ten sposób, aby można było w grę zagrać z dwóch oddzielnych stacji, a nie w jednej przeglądarce.
Skoro jest ranking, muszą być też nazwy, ale odpuszczę sobie rejestracje i listę użytkowników, a jedynie na początku gry chciałbym pobrać od użytkownika nazwę, jaką chciałby się prezentować.

Nie oczekuję na gotowy programik, ale chciałbym dostać jakieś wskazówki.
Czy zmienne muszę zapisywać w jakimś zewnętrznym pliku umieszczonym na serwerze, albo w jaki inny sposób mam przekazywać zmienne między dwoma hostami?

Z góry wielkie dzięki smile.gif
kapslokk
Możliwości masz wiele. Kilka przykładów:

1. Zapisujesz pliki z aktualnym stanem gry na serwerze do pliku / bazy danych, co jakiś czas odświeżasz użytkownikom przeglądarke (np. javascriptem) i pokazujesz aktualny stan.
2. Odpytujesz co jakiś czas serwer AJAX'em i aktualizujesz na tej podstawie stan gry
3. Używasz websockets i w ten sposób odbierasz/wysyłasz ruchy graczy.
Dejmien_85
Są 3 drogi:

1. Najprostsze, zaliczysz na tróję.