jak w profesjonalnych systemach e-commerce rozwiązany jest problem dodawania produktów do koszyka? Mam na myśli problem ewentualnej zmiany cech produktu (cena, może nazwa) po tym, jak klient dodał już produkt.
Do głowy przychodzą mi trzy możliwości:
- Zignorowanie tego faktu, zwykłe linkowanie produktu w koszyku i zaskoczenie kupującego, kiedy cena jego produktu wzrosła. Brzmi jak absurdalne rozwiązanie.
- Przechowywanie kopii produktu w koszyku i stosowanie zasady, że kupujący dostaje to, co włożył do koszyka.
- Przechowywanie kopii produktu, ale tylko po to, żeby wyświetlić komunikat przy kasie, że cechy produktu się zmieniły.
Wydaje mi się, że prawnie, legalna jest jedynie opcja numer 2, ale pewności nie mam.
Dodatkowe pytanie, to w jaki sposób przechowywane są produkty w przypadku ich kopiowania? Czy systemy e-commerce po prostu kopiują wszystko, czy też każda "wersja" produktu ma swój wpis w bazie i koszyk linkuje do tych właśnie "wersji"?
Bardzo mnie to ciekawi

Ktoś, coś?
