Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]Nie widać bazy w phpmyadmin z poziomu PHP[początkujący]
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
SheepSheep
Witam serdecznie!

Jestem jeszcze zielony w tematyce PHP + MYSQL więc proszę o wyrozumiałość.

Krótkie pytania:

Dlaczego po wykonaniu takich zapisów
  1. $zapytanie = 'CREATE DATABASE sheep';
  2. $wykonaj = mysql_query ( $zapytanie );

i oczywiście wcześniejszym sprawdzeniu połączenia z mysql (mysql_connect) utworzona baza nie pokazuje mi się na liście w phpmyadmin?

Bawie się(bo tego nie można nazwać pisaniem kodu) Wampserverem, stworzenie bazy i tabel z poziomu phpmyadmina w SQL nie stanowi żadnego problemu, natomiast chcę z poziomu php stworzyć bazę, tabelę i w wyniku czego nie widzę tych baz/tabel po lewej stronie w phpmyadmin.
Czy ja w ogóle do tego dobrze podchodzę? Czy może stworzyć w phpmyadmin bazę, jej tabelę, a w php tylko na niej operować (dodawać wpisy/wyszukiwać/kasować itp.)? Myślę, że na początek napisanie czegoś takiego będzie dobrą praktyką.

Liznąłem(parę tutoriali) troszkę podstaw php więc każda pomoc będzie na pewno pomocna.

Czy stosowanie takich zapytań do SQL'a, które umieściłem w syntaxie jest poprawne?

Dziękuję z góry za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Piogola
po wykonaniu zapytania dodaj
i sprawdź co wypluwa
abort
1. Zapytanie jest składniowo poprawne, powinno się wykonać
2. Jeśli się nie wykonało, to powinieneś sprawdzić, co zawiera zmienna $wykonaj i co wyrzuca mysql_error();
3. funkcje mysql_* wkrótce znikną z nowych wersji PHP - może warto zainwestować swój czas w poznawanie mysqli albo PDO?

Ogólnie tworzenie tabel w phpmyadminie nie jest takie głupie - tym bardziej, że nawet w trakcie pisania programu musimy czasami zrewidować pogląd na kształt bazy i dodać/usunąć kolumny, a najlepiej to zrobić w jakimś sensownym interfejsie. Oczywiście warto umieć tworzyć bazy i tabele zwykłymi zapytaniami, ale człowiek jest leniwy i phpmyadmin to wcale nie takie zło.

P.S.