Cytat(l0ud)
http://www.gamedev.pl/tutorials.phpZacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry. Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI. Pamiętaj, że umieć "w miarę" C++ to do pisania gier niestety za mało.
Cytat(tommy4)
Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np.
http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/tego. Później jak już ogarniesz tworzenie gier możesz się wziąć za pisanie własnego engine'u, wtedy ściągasz DirectX SDK, czytasz dokumentację, tutki, książki, studiujesz i w ten sposób się uczysz. winksmiley.jpg
i wszyscy pozostali ktorych tutaj nie cytuje, szacunek dla kazdego
sorki za moja prostote ale wg tego co mowisz:
Cytat
Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?
to Ty znasz c++ na poziomie, daje glowe sobie uciac na 99% , dodawanie i odejmowanie w zakresie od zera do stu;)
a jezeli chcesz pisac gry w c++ to jest Ci potrzebna tylko jedna rzecz (oczywiscie oprocz framework'a) - jest to wyobraznia

btw.
daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie?
pozdrawiam
Cytat(gam3r @ 4.10.2008, 14:35:06 )

jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to poza doskonałą znajomością bibliotek i narzędzi powinieneś posiadać nieprzeciętną wiedzę nt. fizyki i matematyki ( w szczególności analizy matematycznej i elementów algebry ), także w dłuższej perspektywie czeka Cię ciężka praca. Jest kilka uczelni które posiadają odpowiednie specjalizacje aby pójść w tym kierunku więc w przyszłości możesz się tym zainteresować.
Jeżeli zaś zaczynasz to ze znajomością C/C++ możesz zacząć od
allegro.
kurcze, no sory, ale aby zgodzic sie z tym trzeba by byc masochista. zbyt daleko idaca teoria
a tak wogole to co masz na mysli mowiac 'allegro'