Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Zupełnie początkujący
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
jegrek
Witam, jestem początkującym i nie wiem gdize jest błąd (nie pisze tego posta, po pierwszej nie udanej). Mam 2 problemy, mianowaicie:
1.
<html>
<head>
<title>Pierwszy program w PHP</title>
</head>
<body>
<?php
echo " <b>Jestem drwalem.</b> ";
echo " <b>I jest mi dobrze.</b> ";
?>
</body>
</html>

Co jest źle? W przeglądarce wyskakuje takie coś:
CODE
Jestem drwalem. "; echo " I jest mi dobrze. "; ?>
.
2. Jesli usunę <b> i </b> i gdy otwieram to w przegladarce to nie pojawia się nic.

Ktoś pomoże?

P.S: Nie wiem czy dobrze uzyłem przycisku PHP pod opcjami formatowania.
angerthor
kod jest napisany poprawnie, to zapewne wina źle zainstalowanego php

EDIT:

a w ogóle zapisałeś to jako plik *.php ?
jegrek
Nawet nie instalowałem php, ale chyba muszę tate poprosić, żeby zainstalował. Coś oprócz php mogę zainstalować? Czy narazie samo PHP wystarczy?

EDIT:Tak, ale pisze w szicie, tzn w notatniku. Coś lepszego proponujesz?
Strzałek
Na początek Notepad++ w zupełności wystarczy
angerthor
Dla Ciebie najlepsze są dwa wyjścia:
1. Założyć konto na darmowym hostingu z obsługą php
2. Ściągnąć jakiś "pakiet" np. Krasnal serv, który sam zainstaluje Ci apache i php i sam skonfiguruje

pozdrawiam
Michu
Sprawa wygląda następująco- to nie jest wina notatnika. Plików PHP nie można odpalać jak normalnych plików html. Musisz mieć zainstalowany serwer oraz interpreter php. Jeśli nie wiesz jak to zrobić - zainstaluj pakiet webserv (http://www.webserv.pl/). Na razie to powinno tobie wystarczyć. Po instalacji będziesz mógł odpalać pliki php poprzez umieszczenie ich w wydzielonym folderze ( chyba webserv/apache/htdocs/), oraz uruchomienie przeglądarki i wpisanie http://localhost/nazwatwojegopliku.php

Powodzenia
jegrek
Dzięki za rady, a co lepsze Krasnal czy webserv?
sirostr
najlepiej to xampp
Michu