michalg
30.10.2008, 18:00:57
Witam,
Może najpierw parę słów o sobie:
Pracuję od ponad 3 lat na stanowisku programisty PHP + SQL, tyle że w dosyć specyficzny sposób. Mianowicie nie tworzymy serwisów www, tylko system ERP. PHP siedzi na serwerze, a na stacjach jest zainstalowany specjalny klient, który komunikuje się z serwerem za pomocą specjalnego protokołu. Praca ta staje się trochę monotonna, a ponieważ lubię się rozwijać, postanowiłem, że poznam php od strony serwisów www.
Uczę się frameworka symfony, piszę sobie jakiś prosty projekt w domu(dla nauki, nie myślę o umieszczaniu go w internecie). Piszę prostą aplikację WWW (dla potrzeby naszej firmy), która pozwala zdalnie monitorować serwer linuxowy (pokazuje obciążenia cpu, procesy apacha itp). Piszę również dla klienta stronę, na której jego klienci będą mogli zamawiać towary (coś a la sklep internetowy).
Jednak to wszystko ma jedną wadę - nie mogę się tym w żaden sposób pochwalić. A chciałbym móc wysłać komuś linka i powiedzieć - "to jest mój projekt", albo "w tym projekcie pomagałem".
Nie chcę umieszczać w internecie jakiejś strony, która będzie n-tym klonem już istniejącej. Jakoś ciężko mi obecnie wymyśleć coś oryginalnego. Z drugiej strony jeszcze nie czuję się na siłach, by oferować komuś tworzenie stron.
Więc moje pytanie - jak zacząć. Od czego Wy zaczynaliście? Czy ktoś ma jakieś porady? Jak zdobywaliście własne portfolio? A może znacie jakiś projekt (w symfony), do którego można by się było przyłączyć.
Pozdrawiam
nevt
30.10.2008, 19:04:02