Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][HTML]Problem z php i Webserv
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kazoo
Witam! Na początku powiem że jestem początkujący w tych sprawach i jest to mój pierwszy post na tym forum. offtopic.gif
Problem w tym że od pewnego czasu postanowiłem nauczyć się pisania w php. Po napisaniu pierwszych skryptów zainstalowałem Webserv. Z plikami HTML jest wszystko ok ale jak umieściłem w folderze głównym plik php to niestety nic się nie stało, był tylko ten napis spoza skryptu. Może ja coś źle zrobiłem albo problem z programem. Jestem w końcu początkujay i wszystko przedemną.
O to jest ten plik php który napisałem:

<html>
<head>
<title>echo</title>
</head>
<body>
napis:
<?
echo("to nie dziła");
?>
</body>
</html>

Nie wiem czy to dobrze zrobiłem, Proszę o pomoc sciana.gif
Tajgeer
Prawdopodobnym problemem jest to, że w pliku php.ini wyłączone są short_tags.

Spróbuj:
Kod
<html>
<head>
<title>echo</title>
</head>
<body>
napis:
<?php
echo "to nie dziła";
?>
</body>
</html>
piotrooo89
spróbuj tak:

1. <?php
  2. echo "to nie dziła";
  3. ?>

i poczytaj jakiś kurs bo echo nie jest funkcją i nie wymaga podawania nawiasów...h
_Martin_
Hej ja tam troche umiem również ale plik gł musi nazywać się
index.php
czyli rozszerzenie *.php aby działały skrypty
kazoo
Ale coś mi się zdaje że po samym zainstalowaniu Webserv skrypty powinny być otwierane. Skrypt jaki podałem wcześniej to był tylko przykład. W ogóle nie mogę sprawdzać u siebie skryptów jakie napisałem bo o to tylko mi chodziło, a wcześniej sprawdzałem już krasnala i wampa i problem był ten sam.
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
bim2
Nie rozumiem co ci nie działa? Jak powinny być otwierane? Spróbuj Xampp Lite smile.gif On jest na 100% sprawny
kazoo
Tak, ale jak napisałem skrypt wyświetlający datę to powinna być wyświetlona, a było tylko puste miejsce. offtopic.gif
Skie
Cytat(bim2 @ 26.12.2008, 17:11:42 ) *