Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nauka Php a inne języki (C++ szczególnie)
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Harvi
Witam wszystkich,
jestem uczniem 2 klasy Liceum Ogólnokształcącego i za 2 lata o tej porze mam w planach bycie studentem informatyki na jakiejś uczelni wyższej (UW/PW/UMCS, ew tam gdzie się dostane po prostu winksmiley.jpg. Moja przygoda z programowaniem nie jest zbyt barwna i ciekawa...Około rok temu zaczałem naukę PHP (zakupiłem fajną książkę itd), jednak z powodu braku czasu, chęci nauki zaniechałem. W efekcie moim największym wyczynem w php było napisanie jakiegoś formularza zakupu towaru, przeliczania kosztów wg walut, komentarzy użytkowników. "Naukę" php zakończyłem więc około 7 miechów temu. Nastepnie postanowiłem zaczać Pascala, bo podobno najlepszy do podstaw, najłatwiej wchodzi...Tutaj również, dziubnąłem (ale książka zrealizowana prawie w całości smile.gif, napisałem pare programików i nauki zaprzestałem (wprawdzie nie z lenistwa, ale z pewnych problemów zdrowotnych, braku czasu itd). Teraz zaś, gdy moja sytuacja stała się troche bardziej stabilna, gdy będę miał na naukę trochę czasu dziennie muszę zdecydować, co robić.
Mam do wyboru:
- naukę PHP (tworzę strony internetowe od jakiegoś czasu, bazuję głównie na CMS`ach, robię więcej www dla siebie, jeśli mam zlecenia, to raczej jakieś wizytówki firm, szablony aukcji, ogólnie nie wymagające znajomości PHP i MYSQL`a - jednak chciałbym sobie troche dorobić, kasa pusta, a xhtml i css mam opanowane praktycznie perfekcyjnie),

- kontynuowanie nauki Pascala (bo podobno najlepszy na początek),

- olanie wszystkiego i zaczęcie nauki C++ (bo łatwiej będize mi na studiach, bo popularny język, bo pascal to starocie, w ktorym juz nic sie nie pisze).

Co byśice mi radzili?

A nawiązując do tematu wątku, bo trochę się rozpisałem.., to czy znając PHP (w sensie powiedzmy będe potrafił napisać CMS na swoje potrzeby), nauka C++ i innych języków będzie dla mnie łatwiejsza, łatwiej przyswajalna?