Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: EXP w grze
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
lord_borsuk
Witam
Dziś mam bardzo oryginalne pytanie.
Pisząc grę doszłem do momentu wyznaczenia doświadczenia potrzebnego na nowy poziom i totalnie nie mam pomysłu jakim równaniem go opisać :(
W każdym bądź razie w skrypcie za każde zdarzenie jest średnio kilka punktów doświadczenia razy aktualny poziom.
Tak wiec liczę na wasze sugestie w tej nie co innej sprawie.
Spawnm
razy ? chyba powinno być odwrotnie sa łatwiejsze zadanie mniejszy lvl powinien dostać więcej exp bo było mu trudniej...
przy questach dawaj jakiś exp i potem działanie np. ileexp-lvl*5;
zresztą sam pokombinuj , to twoja gra i wiesz najlepiej gdzie co i jak by nie przekoksić smile.gif
lord_borsuk
Cytat(Spawnm @ 27.02.2009, 21:02:31 ) *
zresztą sam pokombinuj , to twoja gra i wiesz najlepiej gdzie co i jak by nie przekoksić :)


po paru dniach traci sie dystans :( i nie dosztrzega sie pewnych rzeczy
generalnie masz racje, myślalem nad znacznym zwiększaniem progów a tym czasem można ograniczać ilość zdobywanego exp i wtedy te progi nie będą musiały być tak znaczne :)

może mam tu jakiegoś matematyka który zna jakiś fajny wzór na progi :)
bim2
Coraz lepsze pytania widzę na forum smile.gif

Nie zawsze na początku ma się najwięcej expa smile.gif Ale wątpię czy opiszesz to idealnym wzorem. Jakiś współczynnik, może kilka musisz obrać, zebrać najwięcej danych jakie mogłyby wpływać na ilośc przyznawanego expa i spóbować coś napisać.
-=Peter=-
Może funkcja logarytmiczna o odpowiedniej podstawie by się do tego nadała. Z założenia pewnie ma być tak, że na początku łatwo się zdobywa kolejne levele, a z czasem co raz trudniej. Jeśli zrobisz liniowe progi (czyli każdy level co tyle samo pkt doświadczenia) do kolejnych levelów, a to doświadczenie wyliczysz z funkcji logarytmicznej to dostaniesz właśnie taki efekt. Tylko musiałbyś dobrać odpowiednią podstawę (byćmoże też jakiś odpowiedni współczynnik liniowości), aby znowu nie przesadzić smile.gif

Możesz też wziąć jakąś funkcję której granica w nieskończoności jest skończona (arcus tangens? tongue.gif), wtedy uzyskasz taki efekt że nie będzie można mieć większego levela od pewnej liczby (tak bodajże jest w WoWie - podobno 70 leveli możliwych z tego co słyszałem tongue.gif).

Chyba że chcesz odwrotnie, progi nieliniowe, a zdobywane doświadczenie liniowe, ale takie coś można chyba analogicznie uzyskać.
batman
Sprawdź jak to jest zrobione w książkowych RPG (Cybepunk, Warhammer, MERP, AD&D). Jeśli nadal nie będziesz wiedział, to pokombinuj z mnożeniem aktualnego poziomu przez jakiś współczynnik, np lvl*1.5.
bim2
Albo zrób jak w World of Warcraft. Próg expa rośnie co lewel o tyle samo, powiedzmy o 10k. Kazdy potworek, który ma lvl +-2 jak twój daje 500expa, -3 200expa - 6 0 expa itd.
maziak
No to ja nie wiem czy my o tym samym WoWie mowimy tongue.gif

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Guid...tail&id=112

hir ya go.

IMO dobrym sposobem na taki problem jest ciag geometryczny an = a1*q^n-1.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.