Może funkcja logarytmiczna o odpowiedniej podstawie by się do tego nadała. Z założenia pewnie ma być tak, że na początku łatwo się zdobywa kolejne levele, a z czasem co raz trudniej. Jeśli zrobisz liniowe progi (czyli każdy level co tyle samo pkt doświadczenia) do kolejnych levelów, a to doświadczenie wyliczysz z funkcji logarytmicznej to dostaniesz właśnie taki efekt. Tylko musiałbyś dobrać odpowiednią podstawę (byćmoże też jakiś odpowiedni współczynnik liniowości), aby znowu nie przesadzić

Możesz też wziąć jakąś funkcję której granica w nieskończoności jest skończona (arcus tangens?

), wtedy uzyskasz taki efekt że nie będzie można mieć większego levela od pewnej liczby (tak bodajże jest w WoWie - podobno 70 leveli możliwych z tego co słyszałem

).
Chyba że chcesz odwrotnie, progi nieliniowe, a zdobywane doświadczenie liniowe, ale takie coś można chyba analogicznie uzyskać.