Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: edycja cname dla subdomeny (domena wydelegowana)
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
bartek443
Witam,

Poniżej opis sytuacji - czy znacie jakieś rozwiązanie pls smile.gif

Nazwa domeny: xxxx.pl
Rejestrator: dropped.pl
Mój serwer (hosting): w home.pl

Zmieniłem ustawienia dns i domena została oddelegowana na home.pl - zamierzam zbudować tam portal.
Chciałbym jednak aby subdomena kredyty.xxxx.pl działała w systemie partnerskim bankier.pl. W tym celu wg założeń systemu trzeba w ustawieniach cname dla subdomeny ustawić wpis cname: cname.systempartnerski.pl

Moje pytanie - czy da się to zrobić , jeśli tak to jak smile.gif

W panelu home.pl utworzyłem subdomenę kredyty.xxxx.pl lecz nie mam możliwości ustawienia wpisów cname (taka opcja jest tylko dla domen zarejestrowanych przez home.pl). Mogę jedynie subdomenę na podkatalog. Może umieszczenie pliku z jakimś kodem umożliwi zmianę cname dla subdomeny?

Pls help, jestem początkującym webmasterem.
flashdev
Oczywiście, że można to zrobić.
Niestety nie ustawisz odpowiednich wpisów tylko przy pomocy dropped.pl
W związku z moją prośbą Michał (dropped.pl) wprowadził możliwość ustawiania wpisów NS, jednak nie jest to do końca funkcjonalne ponieważ umożliwia tylko przekierowanie subdomen:
Cytat
Nie możesz deiniować rekordów NS dla głównej domeny

najwyżej mozesz sobie przekierować www.xxxxx.pl

Więc masz dwie inne opcje:

Ustawiasz DNSy na home.pl i jeśli tam możesz skonfigurować wpisy to sprawa jest prosta.
Dodajesz tylko wpis

kredyty.xxxx.pl CNAME cname.systempartnerski.pl

Jeśli nie masz mozliwości konfiguracji wpisów w home.pl (nie wiem jak tam jest), to przekierowujesz w dropped domenę np. na darmowe:
ns1.everydns.net, ns2.everydns.net

A następnie tam dodajesz odpowiednie wpisy:

kredyty.xxxx.pl CNAME cname.systempartnerski.pl
xxxx.pl NS ns1.home.pl
xxxx.pl NS ns2.home.pl
bartek443
Dzięki za szybką odpowiedź!