Cytat
W praktyce jest to darmowa reklama.
Niekoniecznie. Firma może mieć specyficzne wymagania co do charakteru strony, na której wykorzystane jest jej logo.
Czyli dochodzi o dbanie o tzw. image marki.
Nie oszukujmy się, dla kogo będzie to reklama - dla Twojej strony czy dla firmy motoryzacyjnej

Nie wyobrażam sobie aby np. takie BMW zezwoliło Ci na zamieszczenie swojego loga na stronie, która nie pasuje do ich koncepcji marketingowej.
Pracowałem w agencji reklamowej i wiem, jakie wymagania mają duże firmy odnośnie używania swoich zastrzeżonych znaków towarowych, nawet, jeśli udostępniają je nieodpłatnie. Nawet kolorystyka strony musiała być zgodna z ich wizerunkiem (włącznie z ograniczeniem do określonej palety barw oraz czcionki i jej wielkości)
Oczywiście cały czas mówimy o sytuacji, kiedy załatwiasz sprawę oficjalnie, w nie wklejasz pierwszego lepszego png-a z logo, którego znalazłeś w sieci.