Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: zapytanie o ilość rekordów
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
run_away
Witam!

Z góry przepraszam za tak podstawowe pytanie ale jestem laikiem jeśli chodzi o pisanie zapytań w sql. Prowadze strone o tykwie i mam na niej mapę gości. Chciałbym, żeby pod mapą wyświetlała się ilość osób znajdujących się na mapie (ilość rekordów). Jeśli ktoś miałby chwile i napisał mi fragment kodu który należy wstawić do strony php to byłbym bardzo wdzieczny. Tak nawiasem mówiąc to dziwna zależność jest w mojej bazie, bo rekordy liczone są od 0 przez co liczba osób jest mapie (przy każdej osobie jest tekst "jestem x uzytkownikiem na mapie") jest zafałszowana (obniżona o 1). Jeśli ktoś wie jak rozwiązać tenże problem to również byłbym wdzięczny smile.gif

pzdr
jmail
kod zliczający ilośc użytkowników (zakładam, ze to na mysql'u)

1.  
  2. $ilosc_uzytkownikow = mysql_fetch_array(mysql_query(select count(*) as ilosc_uzytkownikow from tabela));
  3.  
  4. //i wyplucie gdzieś na stronę
  5.  
  6. echo $ilosc_uzytkownikow['ilosc_uzytkownikow'];
  7.  

Co do wypluwania jestem użytkownikiem x.

Jak masz gdzieś

1.  
  2. echo $x;
  3.  

zastąp na

1.  
  2. echo ($x+1);
  3.  
gcdreak
Jeśli chcesz, aby id w bazie zaczynały się od 1, to jeśli nie ma ścisłej zależności z innymi tabelami możesz zmienić numery id o 1 wklepująć:
  1. UPDATE test SET id = id + 1 ORDER BY id DESC
run_away
Dzieki za odpowiedz.

Troche nie wiem na jakiej zasadzie zapytanie uzyska dostep do bazy danych bo nie wiem skad ma wziac haslo i login itp. Tez niebardzo umiem to ubrac w gotowy kod do wstawienia na strone ale mniejsza o to. Poczytam cos w necie moze wykombinuje.

Co do liczby uzytkownikow to mam taki fragment
  1. <?
  2. $numMarkers = sizeof($coord_array);
  3. for ($i=0; $i<$numMarkers; $i++){