Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Studia
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Dzik
Witam, szukam uczelni w Krakowie lub Wroclawie ktory ksztalcacy jakos do zawodu analityka systemowego. Znacie cos? Jak nie to jakie sa wymagania? Jak nie to jaki inny kierunek powinienem wybrac zblizony do tego? Co zdawac na maturze?
blum1
kierunek matematyka/informatyka zdawać matematyke smile.gif
Speedy
Na maturze zdawaj matmę. Może nie jestem jakimś wybitnym specjalistą w branży, gdyż ciągle studiuję i się uczę, a pracuję doraźnie i raczej na pół gwizdka, żeby to pogodzić z nauką, ale mam pewne pojęcie o pracy analityka systemowego. Poszukaj w internecie ofert pracy pt. "Analityk systemowy" i sam będziesz wiedział, co trzeba umieć. Zasadniczo, trzeba mieć pojęcie na temat programowania, ale nie trzeba być jakimś wybitnym specjalistą w tym temacie (ale jeżeli tak jest, to wtedy taki analityk będzie bardziej wartościowy i po prostu lepszy od innych). Analityk nie zajmuje się programowaniem, ale jak sama nazwa wskazuje analizą potrzeb klienta. Przekłada to, co zleceniodawca sobie wymyśli na fachową formę tak, aby programiści mogli bezproblemowo przejść do działania. Musisz ogarniać takie tematy jak: programowanie, inżynieria oprogramowania, architektura systemów informatycznych, modelowanie systemów informatycznych i sprawnie posługiwać się takimi narzędziami, jak np. język UML. Musisz wiedziesz, jak wytwarza się oprogramowanie, jak przebiega proces jego tworzenia, potrafić w fachowy sposób stworzyć szkic, zarys i projekt systemu informatycznego i bezproblemowo dogadywać się z fachowcami, informatykami, programistami oraz klientami, którzy fachowej nomenklatury nie znają. Kierunek studiów, który powinieneś wybrać, to informatyka lub informatyka i ekonometria. Niestety zauważyłem, że na wielu polskich uczelniach pomija się takie tematy, jak analiza projektów i zarządzanie nimi. Jedynie wspomina się o nich na paru przedmiotach pod koniec studiów, więc będziesz musiał się