Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySql] - higiena, optymalizacja, rozwój. Mam pytania.
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
rog333r
Witam.
Jestem początkujący jeżeli chodzi o bazy danych.
I może trochę porwałem się z motyką na słońce, no ale cóż. Dlatego liczę na Wasze rady.

Temat podzielam na konkretne pytania (z numerami), może uda się komuś odpowiedzieć na wszystkie. Czytając najpierw cały kontekst.

Problem mam tego typu: lokalnie na swoim komputerze zaczytują pewną bazę danych z internetu. Pobieram wszystkie rekordy tak jak lecą, nie sprawdzam czy są duble czy nie. Tak więc na koniec takiej operacji mam pełno powtarzających się wpisów. Tutaj w oryginalnej tabeli autonumeracja rekordów działa prawidłowo. Są klucze jeden po drugim.

Problem nr 1:
Natomiast w nowo otwartej tabeli, do której wklejam dane z tabeli z dublami, numeracja już nie działa prawidłowo.
CREATE TABLE tabela_pomocnicza_2 SELECT * FROM dane GROUP BY adres

Ważne jest dla mnie to że tabele bez dubli chcę wysłać na swój serwer i z niej zaczytywać dane, wiadomo smile.gif. Problem jest to że co jakiś czas chcę dodawać do tej bazy danych kolejne rekordy, ale mając na uwadzę że te które ją się w niej znajdują nie mogą zmieniać numeru w bazie. Bo np. będę tworze zależności.

Cykl wygląda mniej więcej tak: do bazy A zaciągam dane z netu, usuwam duble i tworzy się tabela B. B wysyłam na serwer, powstaje tabela C.
Teraz jak chce aktulizować to nie zaczynam całego procesu od nowa, tylko biorę tabele A lub B i do niej dogrywam nowe rekordy. Potem chcę usunąć duble, i mieć te rekordy które już były w bazie wcześniej w tej samej kolejności co wcześniej a nowe ( unikalne ) na końcu listy.

Jak zrobić prawidłowe zapytanie żeby numeracja była prawidłowa w nowej tabeli, i jak najlepiej ugryźć cały problem?

erix
Jaką masz deklarację tabeli?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.