verox
14.11.2009, 22:06:34
Witam,
Jaki CMS polecacie do analizy kodu, do nauki? Napisany w pelni obiektowo z uzyciem wzorcow projektowych (MVC, Dekorator, Obserwator, Fasada itd), z systemem pluginow, szablonow... Przegladalem Joomle, ale kiepsko jest to napisane, nie ma nawet klasy abstrakcji dla bazy danych.
Prosze o pomoc.
MateuszS
14.11.2009, 22:08:15
radze zaczynac od pojedynczych, mniejszych skryptow napisanych w OOP, stopniowo coraz bardziej zaawansowane
verox
14.11.2009, 22:14:26
Czesc, dzieki za szybka odpowiedz

Nie jestem totalnym laikiem w sprawie programowania w OOP. Interesuja mnie sprawy jak to wszystko polaczyc

Jak zarzadzic cache, pluginy i inne ciekawe tematy, tak aby calosc byla napisana w pelni obiektowo z zachowaniem wzorcow i standardow bezpieczenstwa. Stad wlasnie moje poszukiwania
Riklaunim
15.11.2009, 02:05:29
Zainteresuj się frameworkiem - CodeIgniter, Kohana, CakePHP, też np. ZendFramework. Zapoznaj się do czego to jest, jak z tego korzystać i zacznij - tworząc różne, coraz to bardziej złożone aplikacje (które np. z czasem złożą się w CMSa). Oglądanie gigantycznego kodu CMSów nie jest dobrym pomysłem bo trudno się w tym połapać, a tym bardziej wyciągnąć konstruktywną wiedzę. Znajomość frameworka przyda się natomiast w tworzeniu własnych aplikacji, czy podczas poszukiwania dobrej pracy.
paBlas16
15.11.2009, 10:40:24