Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][mysql] jak trafić w konkretny rekord?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
mop
Witam, jestem kompletnie początkujący jesli chodzi o php, z mysql nie jest wiele lepiej. Mam problem i pytanie jednocześnie:

no więc robie logowanie na strone. Zrobiłem tabelke klient, która zawiera rekordy: idklient, login, haslo oraz typk (w nim ma być wstawione albo "personel" albo "klient").
Łącze się ładnie z bazą, wszystko ok i wstawiam:

$log=$_POST['log'];
$pass=$_POST['pass'];
$id=mysql_query("SELECT * from klient where login = '$log' AND haslo = '$pass'");

i teraz chciałbym zrobić if'a który sprawdzał by co jest w typk, jeśli personel to ładowana jest strona 1 a jesli klient to strona 2. Problem w tym że nie wiem jak trafić w typk.
piotrooo89
  1. $id=mysql_query("SELECT typk from klient where login = '$log' AND haslo = '$pass'");
  2.  
  3. $gdzie = mysql_result($id, 1);
  4.  
  5. if ($gdzie == 'personel')
  6. idz do str 1
  7. else
  8. idz do str 2
mop
Dzięki wielki, mniej więcej o to mi chodziło. Problem w tym że troche nie chciało działać smile.gif. Zmieniłem w mysql_result 1 na 0

1. $log=$_POST['log'];
  2. $pass=$_POST['pass'];
  3.  
  4. $id = mysql_query("SELECT typk FROM klient WHERE login = '$log' AND haslo = '$pass'");
  5.  
  6. $typk = mysql_result($id, 0);
  7.  
  8. if($typk == 'personel')
  9. {
  10. include 'strona1.php';
  11. }
  12.  
  13. if($typk == 'klient')
  14. {
  15. include 'strona2.php';
  16. }
  17.  
  18. else
  19. {
  20. include 'cheat.php';
  21. }
  22.  
  23. ?>

tak to teraz wyglada. No i sytuacja jest taka że jak loguje sie jako klient to fajnie mi wskakuje strona2.php, natomiast kiedy loguje sie jaki personel to wskakuje mi strona1.php oraz cheat.php (?). Zrobiłem cos nie tak?

EDIT

No i poradziłem sobie, z tym. W sumie było to bardzo proste, zamiast else, wstawiłem 3-ego if'a
  1. if($typk != 'personel' && $typk != 'klient')
  2. {
  3. include 'cheat.php';