soomal
28.03.2010, 15:13:54
Chcę stworzyć nieco ulepszoną "przeglądarke" demotywatorów. Cała treść będzie pochodzić z demotywatory.pl. Czy mogę zgodnie z prawem kopiować na bieżąco treść, trzeba wskazać źródło czy takie działania są zabronione?
Daiquiri
28.03.2010, 15:21:41
A zerknąłeś w stopkę?
Cytat
Wszelkie demotywatory w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Wszelkie obrazy należą do ich właścicieli, jeśli uważasz, że któryś wykorzystano bez twojej zgody prześlij link z obrazkiem i powodem tędy, a zostanie zmieniony lub usunięty.
To po pierwsze. Po drugie: prawo autorskie. Po trzecie: podanie źródła nie jest równoznaczne z "róbta co chceta" - zwłaszcza jeżeli nie działasz na zasadzie dopuszczalnego cytatu.
athabus
28.03.2010, 17:47:45
Na początek poradziłbym Ci abyś znalazł swój sposób na zaistnienie w sieci a nie żerował na cudzej pracy/sukcesie.
Co prawda nie jestem prawnikiem, ale sam problem jest dość ciekawy... W zasadzie demotywatory.pl nie jest twórcą treści strony - bardziej są miejscem, gdzie treść jest publikowana (o czym zresztą jak pisze Daiquiri masz informację w stopce). Można by rzec, że prawa należą się użytkownikom, ale to też nie do końca prawda - większość grafiki na tym serwisie to kradzione obrazy... Sam natknąłem się już na kilku serwisach fotograficznych z informacjami, że ktoś wykorzystał zdjęcia bez wiedzy/zgody ich autora na demotywatorach... Nawet co śmieszniejsze, ludzie zarzucali autorom zdjęć, że plagiatują demotywatory ;-)
Z drugiej strony ewidentnie będziesz powielał treści serwisu - są to obrazki więc nic z tym nie zrobisz.
Także reasumując jest to trochę problem typu czy można bezkarnie okraść złodzieja (mowa o użytkownikach nie serwisie).
Samo działanie na pewno jest nielegalne, nawet jeśli podasz informacje o źródle - zwłaszcza, że według serwisu są to prywatne materiały użytkowników. Musiałbyś mieć zgodę każdego "twórcy" na opublikowanie treści innym miejscu.