Cytat
1. Utwórz dokument .html z formularzem zawierającym dwa pola tekstowe. Utwórz skrypt JavaScript, który sprawdzi i anuluje wysyłanie formularza jeśli pola nie zawierają poprawnych danych. Pole NIP - musi zawierać poprawnie wpisany NIP (dziesięć cyfr) z myślnikami po trzeciej, piątej i siódmej cyfrze. Pole wynik - musi zawierać poprawny wynik meczu (przykłady: 4:5, 12:10), gdzie liczby są z zakresy 0 do 100.
Podpowiedzi:
* Skonstruuj funkcję, której parametrem będzie formularz i podłącz ją do zdarzenia onsubmit fomularza.
* Funkcja powinna zwrócić wartość true jeśli dane w polach spełniają podane warunki oraz false jeśli nie spełniają. Nie zapomnij przekazać tej wartości do obiektu formularza za pomocą instrukcji return.
* W przypadku, gdy funkcja anuluje wysyłanie formularza wyświetl w okienku alert informację o tym co powinien poprawić użytkownik.
* Przetestuj działanie skryptu na każdym etapie pracy. Nie zapomnij sprawdzić listy błędów w konsoli JavaScript nawet jeśli skrypt działa.
2. Do formularza skonstruowanego w poprzednim zadaniu dołącz grupę pól opisaną poniżej. Utwórz skrypt, JavaScript, który sprawdzi i anuluje wysyłanie formularza jeśli dane nie są poprawne. Grupa Miasto złożona z czterech pól checkbox z opcjami: Gdynia, Sopot, Gdańsk, Inne - konieczne jest wybranie co najmniej jednej opcji. Pole tekstowe Inne - nie może być puste jeśli zaznaczona została opcja Inne w polu checkbox..
Podpowiedzi:
* Odpowiednie instrukcje dodaj do funkcji utworzonej w poprzednim zadaniu.
* Do sprawdzenia zaznaczenia wykorzystaj właściwości elementów formularzy.
* W przypadku błędu wyświetl odpowiednią informację w okienku alert.
* Przetestuj działanie skryptu na każdym etapie pracy. Nie zapomnij sprawdzić listy błędów w konsoli JavaScript nawet jeśli skrypt działa.
Podpowiedzi:
* Skonstruuj funkcję, której parametrem będzie formularz i podłącz ją do zdarzenia onsubmit fomularza.
* Funkcja powinna zwrócić wartość true jeśli dane w polach spełniają podane warunki oraz false jeśli nie spełniają. Nie zapomnij przekazać tej wartości do obiektu formularza za pomocą instrukcji return.
* W przypadku, gdy funkcja anuluje wysyłanie formularza wyświetl w okienku alert informację o tym co powinien poprawić użytkownik.
* Przetestuj działanie skryptu na każdym etapie pracy. Nie zapomnij sprawdzić listy błędów w konsoli JavaScript nawet jeśli skrypt działa.
2. Do formularza skonstruowanego w poprzednim zadaniu dołącz grupę pól opisaną poniżej. Utwórz skrypt, JavaScript, który sprawdzi i anuluje wysyłanie formularza jeśli dane nie są poprawne. Grupa Miasto złożona z czterech pól checkbox z opcjami: Gdynia, Sopot, Gdańsk, Inne - konieczne jest wybranie co najmniej jednej opcji. Pole tekstowe Inne - nie może być puste jeśli zaznaczona została opcja Inne w polu checkbox..
Podpowiedzi:
* Odpowiednie instrukcje dodaj do funkcji utworzonej w poprzednim zadaniu.
* Do sprawdzenia zaznaczenia wykorzystaj właściwości elementów formularzy.
* W przypadku błędu wyświetl odpowiednią informację w okienku alert.
* Przetestuj działanie skryptu na każdym etapie pracy. Nie zapomnij sprawdzić listy błędów w konsoli JavaScript nawet jeśli skrypt działa.
Kod
<script type="text/javascript">
function sprawdz(f)
{
var a=/^[0-9]{3}[-][0-9]{2}[-][0-9]{2}[-][0-9]{3}$/
var b=/^[0-9][:][0-9]$/
var p=f.nip.value.search(a)
if(p==-1)
{
alert("Błąd - niepoprawny NIP. Wpisz poprawny NIP. ( 10 cyfr i myśliniki po 3,5,7 cyfrze. np. 555-55-55-555)")
wynik=false
}
else
{
var r=f.mecz.value.search(b)
if(r==-1)
{
alert("Błąd - niepoprawny wynik. Wpisz poprawny wynik meczu (liczby z przedziału 0-100 podzielone dwukropkiem)")
wynik=false
}
else
{
t=f.mecz
var xp
xp=s.split(",")
if (t[0]>0 && t[0]<100 && t[1]>0 && t[1]<100)
{
wynik=true
}
else
{
alert("Wynik nie jest z zakresu 0-100")
wynik=false
}
}
}
{
wynik=true
}
}
</script>
</head>
<body>
<form action="" onsubmit="return sprawdz(this)">
NIP<input type="text" name="nip" size="50">
Wynik meczu<input type="text" name="mecz" size="50">
<input type="submit">
</form>
function sprawdz(f)
{
var a=/^[0-9]{3}[-][0-9]{2}[-][0-9]{2}[-][0-9]{3}$/
var b=/^[0-9][:][0-9]$/
var p=f.nip.value.search(a)
if(p==-1)
{
alert("Błąd - niepoprawny NIP. Wpisz poprawny NIP. ( 10 cyfr i myśliniki po 3,5,7 cyfrze. np. 555-55-55-555)")
wynik=false
}
else
{
var r=f.mecz.value.search(b)
if(r==-1)
{
alert("Błąd - niepoprawny wynik. Wpisz poprawny wynik meczu (liczby z przedziału 0-100 podzielone dwukropkiem)")
wynik=false
}
else
{
t=f.mecz
var xp
xp=s.split(",")
if (t[0]>0 && t[0]<100 && t[1]>0 && t[1]<100)
{
wynik=true
}
else
{
alert("Wynik nie jest z zakresu 0-100")
wynik=false
}
}
}
{
wynik=true
}
}
</script>
</head>
<body>
<form action="" onsubmit="return sprawdz(this)">
NIP<input type="text" name="nip" size="50">
Wynik meczu<input type="text" name="mecz" size="50">
<input type="submit">
</form>