Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gra online piłkarzyki
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Kamil Rybczyński
Witam,

zastanawiam się nad stworzeniem gry online, w której na jedną grę przypadać będzie 6 osób(3 vs 3) oraz gracze obserwatorzy.
Gra będzie piłkarzykami online, w którym każdy gracz kieruje jedną postacią.


Zastanawia mnie jakie są najlepsze/najszybsze rozwiązania, których można użyć do stworzenia takiej aplikacji?

W jaki sposób przeprowadzić wymianę danych o położeniu poszczególnych postaci oraz piłki pomiędzy wieloma internautami w czasie rzeczywistym?

Jakie języki dadzą największą oszczędność zasobów serwera w stosunku do ilości działań jakie ma wykonać system (różna siła uderzenia, dokładność podań postaci)?


Wiem już, że raczej http streaming nie będzie w stanie sobie z tym poradzić, zatem w grę wchodzą zapewne alternatywne protokoły.


Będę bardzo wdzięczny za Twoje przemyślenia w tym temacie.
Fifi209
Moim zdaniem Java nada się do tego celu świetnie, weźmy takie portale jak zagraj.pl czy kurnik tam wszystko jest oparte o javę.
Spawnm
Pewnie c/c++ i sockety .
bartg
Na stronie to flash albo java najlepiej smile.gif
Spawnm
Autor powiedział że chce grę online , nie powiedział że koniecznie w przeglądarce.
Kamil Rybczyński
Faktycznie nie napisałem czy gra ma funkcjonować poprzez przeglądarkę, ale tak, interesują mnie głównie technologie, które mogą obsłużyć przeglądarki.


Jak to jest w przypadku flasha? Da radę podołać prędkością dla kilku graczy jednocześnie? NIe będzie się zacinać podczas przekazywania danych?
nmts
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. winksmiley.jpg
Fifi209
Cytat(nmts @ 17.06.2010, 11:30:20 ) *
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. winksmiley.jpg


Prościej napisać w javie jedno i drugie, mniej kombinacji. ;]
Moli
Jeśli przeglądarkowa to java albo flash, jeśli nie to praktycznie wszystko smile.gif
yevaud
moim zdaniem rozpisz sobie jakie dokladnie zalozenia ma gra: czy wszystko jest realtime, jakie dopuszczac opoznienia, jak wazna jest dla Ciebie kontrola bledow transmisji itp pozniej zastanow sie nad oprawa graficzna, skalowalnoscia etc
a dopiero pozniej wybieraj technologie i ewentualnie odrzucaj http streaming smile.gif

w tym momencie chcialbys zeby ktos wylozyl Ci tutaj tabele 20x20 gdzie przy kazdym jezyku/technologii bedzie waga 1-10 jak dobrze sobie poradzi z tym czy tamtym - nie da sie dobrze odpowiedziec na Twoje pytanie bo jest zbyt ogolne smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.