Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] Własny skrypt forum - jak to ugryźć?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Ramzaa
Mam zamiar napisać własny skrypt forum, oczywiście w celach edukacyjnych. Będzie się on opierał na technologi php + mysql, ale mniejsza o to. Niestety nie wiem za bardzo jak to ugryźć. Jestem początkujący, więc darujcie sobie. A no i nie odsyłajcie mnie do książek czy kursów, bo nie potrafię z nich się uczyć. Bywa.

Zrobiłem na razie wyświetlanie tego czegoś. Wygląda to tak:

Wiem, że piękne, ale to nie o to tu chodzi. Ok, teraz mam pytanie. Jak widać "Przykładowa kategoria #1" jest odsyłaczem, tylko nie wiem jak to właśnie zrobić. Użyć normalnie czegoś w stylu:

1. <?php
  2.  
  3. $body = $_GET["action"];
  4. if ($body=="")
  5. {
  6. include("includes/index.php");
  7. }
  8.  
  9. else
  10. {
  11. if (is_file("includes/$body.php"))
  12. {
  13. include("includes/$body.php");
  14. }
  15.  
  16. else
  17. {
  18. include("includes/error.php");
  19.  
  20. }
  21. }
  22.  
  23. ?>

Czy jak? Jak będzie najwygodniej? Chcę żeby url wyglądał tak: index.php?view-category&cat=1
A i nie mówcie, że porywam się z motyką na słońce, ale właśnie taka nauka jest najlepszą nauką.
thomson89
Na pewno nie tak jak podałeś. Użyj switch.
bastard13
Jeżeli poważnie myślisz o tego typu projekcie, to pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić jest dobre zaplanowanie całego forum.
Rozpisz sobie wszystkie możliwe akcje, które będą mogły być wywoływane, jakie będą następstwa wywołania danej akcji, typy użytkowników, co, któremu będzie wolno robić, a następnie zaplanuj sobie bazę danych, tabele, powiązania itp.
Gwarantuję ci, że taki szczegółowy plan zaoszczędzi ci później kupę nerwów i zmniejszy ilość wypadków w stylu: 'tutaj by się jeszcze przydało...', co pociąga za sobą zmiany w tabelach i pewnie kilku już gotowych klasach.