Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: konstruktor nie uruchamia się pierwszy
Forum PHP.pl > Forum > PHP
szypi1989
Witam .Testuje kod ZendFramework.Jestem nowicjuszem w programowaniu obiektowym , i zauważyłem coś czego nie rozumiem.
Mam w pliku taką linie:
Zend_Layout::startMvc('./application/layouts/scripts');

Wedłóg zasad pierw powinien uruchomić się konstruktor w klasie Zend_Layout a potem metoda startMvc.
A mi się uruchami pierw metoda statystyczna startMvc a potem konstruktor tej klasy.
Nie jestem ekspertem ale z tego co mi wiadomo zawsze uruchamia się konstruktor pierwszy(może się myle).

Proszę o odpowiedz!!!i z góry dziękuje
nospor
yyy.... ale tu nie ma żadnego konstruktora... tu jest wywołanie metody startMvc() i to ona się wywołuje jako pierwsza bo jest jedyna winksmiley.jpg
A jesli ci sie potem jakis konstruktor wywoluje to tylko i wyłącznie dlatego, ze w metodzie startMvc() jest tworzony obiekt czegos
szypi1989
serio jest...moze masz inną wersje Zend
I jest konstruktor w klasie Zend_Layout:

public function __construct($options = null, $initMvc = false)
{
echo 'construct<br>';

if (null !== $options) {
if (is_string($options)) {
$this->setLayoutPath($options);
} elseif (is_array($options)) {
$this->setOptions($options);
} elseif ($options instanceof Zend_Config) {
$this->setConfig($options);
} else {
require_once 'Zend/Layout/Exception.php';
throw new Zend_Layout_Exception('Invalid option provided to constructor');
}
}

$this->_initVarContainer();

if ($initMvc) {
$this->_setMvcEnabled(true);
$this->_initMvc();
} else {
$this->_setMvcEnabled(false);
}
}
nospor
Jejkus.... idź najpierw poczytaj co to są metody statyczne a co to obiekty i ich konstruktory a potem sie kłóc smile.gif
Mowi ci ostatni raz:
Zend_Layout::startMvc
to jest wywolanie metody statycznej i na tym etapie nie ma nic wspolnego z konstruktorem. Byc moze w startMvc() jest tworzony obiekt i wowczas pojawia się konstruktor ale to sie dzieje później.
szypi1989