Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Ograniczony dostęp do grafiki
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kamillo121
Witam, chcę zrobić coś takiego, że tylko z określonego linku (np stronka.pl/unikalnyid) będzie dostęp do danej grafiki. Wiem jak to zrobić tylko pytanie czy to nie będzie za wolne ? może ktoś robił już coś takiego i wie jak jest z szybkością ?
Co by skrypt wykonywał ?
1otwarcie pliku z linkami(adresy które mogą uzyskać dostęp do danej grafiki)
2sprawdzenie linku ze wszystkimi(jeżeli dobry patrz 3 jeżeli nie 3.5)
3zwróć grafikę jednym ze sposobów a1 lub a2
3.5 wyświetl komunikat z błędem

sposób a1: obrazek otwierany przez GD w php i zwracany
sposób a2: przekierowanie na obrazek

Powiedzmy, że strony generowane na podstawie grafiki z 'określonym dostępem' korzystała by z około 4-10 grafik o wadze od 2kb do 600kb format png

Proszę o Wasze zdanie, co o tym sądzicie ? sposób a1 czy a2 ?
nekomata
Nie znam się za bardzo ale ja wpuścił nazwy obrazków do bazy danych albo bym wprowadził nazwy obrazków do kodu źródłowego (jeśli jest ich mało) a potem $_POST albo $_GET bym wyciągnął unikalny id i nie bawił się z przekierowaniem tylko wpuścił obrazek za pomocą echo i po problemie jeśli nie istniałby unikalny id albo był niepoprawny bym wyświetlił błąd i finito.Sam dopiero zaczynam z php ale myślę ze takie rozwiązanie byłoby najprostsze.
kamillo121
No tak tylko, że baza danych odpada, dlaczego ? dlatego, że adresów z dostępem nie będzie dużo i nie chce obciążać jeszcze bazą danych niepotrzebnie dla nazwa obrazków, zastanawia mnie tylko czy przekierowanie będzie szybsze czy może przez GD sciana.gif

//nazwa grafiki będzie podawana w linku więc przechowywanie nazw jest niepotrzebne winksmiley.jpg
nospor
Cytat
sposób a1: obrazek otwierany przez GD w php i zwracany
sposób a2: przekierowanie na obrazek