Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przypisywanie przedziałom wartości słownej - tablica
Forum PHP.pl > Forum > PHP
pawdoh
Witam mam następujący problem otóż, pobieram z bazy danych wartość będącą liczbą i teraz mam problem ponieważ potrzebuję to przypisać mam kod

1. <?php
  2. $ranga = (
  3. range(0, 3999) => 'Początkujący',
  4. range(4000, 7999) => 'Młodzian',
  5. range(8000, 11999) => 'Doświadczony',
  6. range(12000, 20000) => 'Weteran',
  7. )
  8. ?>

następnie to przypisuje w pliku do którego załączam tą tablice, $ranga[$r[rank]]. I po tym właśnie zwraca mi błąd

Warning: Illegal offset type in ... on line 3,4,5,6

Bardzo bym prosił o pomoc gdyż jestem początkującym programistą i nie wiem za bardzo gdzie zrobiłem błąd. Pozdrawiam
kulczycki
Nie możesz ID z tablicy przypisać funkcji. Może być jedynie zmienna. Jeśli chcesz uzyskać podobny efekt to byś musiał zrobić

1. foreach (range(0, 3999) as $number)
  2. $ranga[$number] = "Początkujący";
  3.  
  4. foreach (range(4000, 7999) as $number)
  5. $ranga[$number] = "Młodzian";
  6.  
  7. foreach (range(8000, 11999) as $number)
  8. $ranga[$number] = "Doświadczony";
  9.  
  10. foreach (range(12000, 20000) as $number)
  11. $ranga[$number] = "Weteran";

Ale to i tak jest błędne. Jeśli pobierasz X wartość z bazy to po prostu robisz
Kod
if($wartosc >= 0 && $wartosc <= 3999)
$ranga = "Początkujący";
elseif($wartosc >= 4000 && $wartosc <= 7999)
$ranga = "Młodzian";

i tak dalej.
cycofiasz
Kluczem w tablicy może być string lub liczba całkowita - w Twoim kodzie próbujesz wstawić tam rezultat działania funkcji range czyli tablicę.
Crozin
Zapisujesz sobie jedynie górną granicę i etykietę, a później sprawdzasz po kolei czy ranga użytkownika jest wystarczająco wysoka:
  1. $ranges = array(
  2. 20000 => 'Weteran',
  3. 11999 => 'Doświadczony',
  4. 7999 => 'Młodzian',
  5. 3999 => 'Początkujący'
  6. );
  7.  
  8. foreach ($ranges as $range => $label) {
  9. if ($user->getRange() < $range) {