Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [Domena] Pytania o domeny od amatora
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
ZielonyArmator
Witam forumowiczów. Nie wiedziałem w którym dziale zadać to pytanie to zadałem tutaj. Jak zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie. Chciałbym kupić domenę internetową i nurtuje mnie kilka kwestii. Załóżmy, że kupię taką domenę - w jakiej formie ją dostanę? Tzn czy dostanę login i hasło na jakąś stronę jakiejś firmy hostingowej na której domena jest obsługiwana czy dzieje się to w jakiejś innej formie? Jak nie dać się oszukać? Tzn jaką mam pewność, że będę po zakupie jedynym właścicielem, a nie np. właścicielem na określony czas? Wiem, że mogę przenosić własną domenę między firmami hostingowymi. W jaki sposób to się dzieje? Ogólnie jestem zielony w temacie - jak widać. Bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc worriedsmiley.gif
Czarny86
Prawdopodobnie dostaniesz dostęp do panelu edycji DNS-ów domeny, wystarczy że wklepiesz tam DNS-y udostępniane przez swój hosting.
ZielonyArmator
Hmm ale dostęp za pośrednictwem jakiegoś oprogramowania, strony?
Czarny86
za pośrednictwem strony providera u którego kupisz domenę.
Hekko
Wykupując domenę otrzymasz dostęp do panelu gdzie możesz dokonywać zmian DNS. Zmiana DNS to jest skierowanie na serwer gdzie ma być ona obsługiwana (hosting).
Przeniesienie domeny to inaczej transfer. Uzyskujesz od obecnego rejestratora kod authinfo z którym zgłaszasz się do nowej firmy i tam przenoszą Ci domenę. Transfer przenosi tylko obsługę płatności. Do zmiany serwera na którym domena jest utrzymywana służy zmiana DNS.
s340
Dla uzupełnienia smile.gif
Cytat(ZielonyArmator @ 1.02.2011, 22:23:35 ) *
Jak nie dać się oszukać?

Zrobić wszystko własnoręcznie smile.gif Wybrać któregoś z największych providerów - mechanizmy kupowania domen są tam tak proste i przejrzyste, że ciężko popełnić jakiś błąd smile.gif

Cytat(ZielonyArmator @ 1.02.2011, 22:23:35 ) *