Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inne][HTML][PHP] Treść zależna od pory dnia?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Oskar82
Witam. Podkreślam że jestem laikiem, częściowym laikiem, przeważnie bawię się grafiką i trochę html-em dla własnych celów. Mam nurtujące mnie pytanko które spędza mi sen z powiek.
Mam sobie treść strony w html-u. W pewnym miejscu strony jest tekst: "Dzień dobry!". Chciałbym aby między godziną 24-ą, a 6-ą zamiast tego tekstu w tym miejscu widniał tekst "Dobry wieczór". Serwer jest na webd.pl który udostępnia crona. Jeżeli nikt nie miał z webd do czynienia to mogę dokładnie spisać co jest w zakładce cron w panelu użytkownika. Z tego co pamiętam to była opcja ustawienia "fistaszkiem" czy ma skrypt wykonywać co 5 minut, co godzinę itp... I linijka na wpisanie polecenia. Samo PHP ma coś takiego jak include jak dobrze kojarzę i można załączyć plik. Może można jakoś zrobić dwa pliki jeden dzien.txt drugi noc.txt i includować go w wybrane miejsce, a cron by wykonywał skrypt który wklejałbym zależnie od godziny i warunku treść z jednego albo drugiego pliku. Dobrym tropem idę? Mogę podać dane kontaktowe takie jak gg na forum w celu kontaktu z kimś kto mógłby mi pomóc, coś doradzić głębiej? Pozdrawiam. Oskar
Hekko
Nie cronem tylko poprzez PHP sprawdzaj godzinę i zależnie od tego podawaj inną zawartość.
Pomocne będzie tutaj date.
Oskar82
Jestem pod wrażeniem szybkości odpowiedzi. Bardzo dziękuję. Jeszcze małe pytanko, a właściwie prośba... Prośba o nakreślenie przykładowego kodu będzie chyba raczej dużą niegrzecznością, prawda?
hyhyhy
1. Znajdź jakiś kurs, np. kursphp.com, zawsze wtedy latwiej się o coś oprzeć jeśli nie jesteś pewny

2. Tez sie dopiero ucze, wiec prosze mnei skorygowac w razie czego, ale ja zrobilbym w tym stylu:

1. <?php
  2. $godzina = date("H");
  3. if ($godzina > 6 AND <12)
  4. {
  5. echo "Dzien dobry";
  6. }
  7. if ($godzina >12 AND <19)
  8. {
  9. echo "milego popoludnia? czy cos";
  10. }
  11. else