Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dodatkowa domena na potrzeby promocji
Forum PHP.pl > Forum > Optymalizacja i pozycjonowanie stron - SEO
adam_c
Witam serdecznie,

Staram się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie dotyczące pewnej kwestii. Powiedzmy że sprzedajemy buty i mamy serwis internetowy znajdujący się pod adresem buty.pl. Chcemy przeprowadzić kampanię reklamową dotyczącą promocji na szpilki, tak więc wykupujemy domenę tanie-szpilki.pl, która na prowadzić na odpowiedni dział w serwisie buty.pl. Adres tanie-szpilki.pl będzie umieszczany na materiałach drukowanych oraz w internecie. Teraz pytanie, jak zająć się takim adresem, aby było to najbardziej optymalne pod kątem SEO? Moje dwie wizje są takie:

1. Wchodząc na tanie-szpilki.pl następuje automatyczne przekierowanie 301, powiedzmy na na buty.pl/promocje/tanie-szpilki/
2. Wchodząc na tanie-szpilki.pl adres pozostaje taki jak jest, wyświetlana zostaje odpowiednia podstrona na buty.pl. Wchodząc na promocję szpilek bezpośrednio poprzez buty.pl następuje przekierowanie 301 na tanie-szpilki.pl, aby nie było duplicate content.

Ładnie wygląda druga opcja, gdy w pasku przeglądarki znajduje się ładny adres tanie-szpilki.pl, jednak czy pod względem SEO jest to wskazane? Nie dość, że komplikuje system, to jeszcze użytkownik zalogowany na buty.pl utraci sesję na innym adresie. Będzie to również indeksowane przez Google jako całkowicie inny serwis, choć teoretycznie dla SEO będzie to pewnego rodzaju zapleczem, tak?

W opcji pierwszej system będzie prostszy, a google zaindeksuje jedynie adres buty.pl. Czy w tym wypadku linki prowadzące do tanie-szpilki.pl umieszczone na różnych stronach będą działały na korzyść SEO? Teoretycznie serwis tanie-szpilki.pl nie istnieje, nie ma na nim ruchu, a domena jest utworzona tylko na potrzeby promocji. Są to jednak odnośniki, tak więc jak to wygląda?

Pozdrawiam
marekge
Jeżeli ma to być tylko promocja to opcja numer jeden będzie najlepsza.
Moc z nowej domeny zostanie przekazana na podstronę, a skoro to promocja to właśnie takie rozwiązanie powinno cię obchodzić.
Dzięki odrębnej domenie łatwiej będzie chociażby katalogować tą promocję (większość katalogów nie przyjmuje podstron podanych bezpośrednio).

Innym trochę mniej sensownym rozwiązaniem jest zaprojektowanie strony-zapleczówki (odrębnej), opisującej zagadnienie promocji, i podającej link do podstrony serwisu macierzystego (wtedy taka domena powinna znajdować się pod innym IP).
adam_c
Myślę, że skupię się na pierwszym rozwiązaniu. Nie dość, że łatwiejsze do implementacji to wydaje się mieć o wiele więcej zalet, chociażby wspomniany przez Ciebie problem katalogów nie będzie istniał. Użytkownik ma też również od razu świadomość, na jakim serwisie na prawdę się znajduje.

Dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.