Witam serdecznie,
Staram się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie dotyczące pewnej kwestii. Powiedzmy że sprzedajemy buty i mamy serwis internetowy znajdujący się pod adresem buty.pl. Chcemy przeprowadzić kampanię reklamową dotyczącą promocji na szpilki, tak więc wykupujemy domenę tanie-szpilki.pl, która na prowadzić na odpowiedni dział w serwisie buty.pl. Adres tanie-szpilki.pl będzie umieszczany na materiałach drukowanych oraz w internecie. Teraz pytanie, jak zająć się takim adresem, aby było to najbardziej optymalne pod kątem SEO? Moje dwie wizje są takie:
1. Wchodząc na tanie-szpilki.pl następuje automatyczne przekierowanie 301, powiedzmy na na buty.pl/promocje/tanie-szpilki/
2. Wchodząc na tanie-szpilki.pl adres pozostaje taki jak jest, wyświetlana zostaje odpowiednia podstrona na buty.pl. Wchodząc na promocję szpilek bezpośrednio poprzez buty.pl następuje przekierowanie 301 na tanie-szpilki.pl, aby nie było duplicate content.
Ładnie wygląda druga opcja, gdy w pasku przeglądarki znajduje się ładny adres tanie-szpilki.pl, jednak czy pod względem SEO jest to wskazane? Nie dość, że komplikuje system, to jeszcze użytkownik zalogowany na buty.pl utraci sesję na innym adresie. Będzie to również indeksowane przez Google jako całkowicie inny serwis, choć teoretycznie dla SEO będzie to pewnego rodzaju zapleczem, tak?
W opcji pierwszej system będzie prostszy, a google zaindeksuje jedynie adres buty.pl. Czy w tym wypadku linki prowadzące do tanie-szpilki.pl umieszczone na różnych stronach będą działały na korzyść SEO? Teoretycznie serwis tanie-szpilki.pl nie istnieje, nie ma na nim ruchu, a domena jest utworzona tylko na potrzeby promocji. Są to jednak odnośniki, tak więc jak to wygląda?
Pozdrawiam