Cytat
Pierwsze - załóżmy że kilka procesów ma być wykonywane jednocześnie na kilku elementach - 1 np ma sie zapalać a drugi gasić. Procesy mają być wykonane w tym samym momencie, czy jest to możliwe w JavaScript ?
Technicznie... nie. JavaScript jest jednowątkowy co oznacza, że nie może wykonywać kilku operacji na raz. Jednakże takie "pierdoły" jak pokazanie i ukrycie elementów wykonują się tak szybko, że w efekcie będzie to wyglądało jakby ostało wykonane w tym samym czasie.
Cytat
Drugie, powiązane z pierwszym - Załóżmy że mamy na ekranie 10 kolorowych klocków poruszających się (widziałem w kursie jquery jak zmieniały wektor ruchu). Czy gdybym komunikował się z bazą danych za pomocą advAjax + php a do wyswietlania aktualnej pozycji uzywal jQuery to ma szanse zrobienie powiedzmy mini gry w stylu pacman w Javascript na kilka osob (PHP + mySql + Ajax (biblioteki takie jak advAjax i jQuery))
Raczej nie będzie to działało zbyt ciekawie, z kilku powodów:
1. AJAX daje Ci jedynie jednostronną komunikację (klient -> serwer), a Ty potrzebujesz dwustronnej (klient -> serwer oraz serwer -> klient).
2. AJAX działa na zasadzie wysyłania żądań HTTP, a te są dosyć duże i powolne. Nie dość, że wysyłana jest cała masa kompletnie niepotrzebnych (z punktu widzenia takiej gry) danych to jeszcze całość leci po TCP/IP.
Częściowym rozwiązaniem tych problemów jest
WebSockets, ale to technologia z której jeszcze skorzystać nie możesz. Są jeszcze protezy w stylu
Cometa, które jakoś tam sobie radzą.
Cytat
Heh, to był GIF.
Nie, to byla normalna gra.