Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Smart Card + PHP
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
qbejs
Cześć,

Dostałem dość ciekawy problem do rozwiązania. W systemie obiegu dokumentów, który serwisuje i modernizuje pojawiła się propozycja autoryzacji dostępu oraz rozpoznania użytkownika za pomocą kart Smart Card. Pierwsza myśl jak naszła to aplet w Java lub wykorzystanie ssl'u. O ile przez ssl mogę wykonać autoryzację dostępu do systemu to pozostaje problem rozpoznania usera. Czy macie jakiś inny pomysł jak połączyć oba wymogi w jak najbardziej przyjazny dla developera sposób ? Dodam że aplikacja ma chodzić głównie na Firefox, czyli activeX też odpada :/

Z góry dzięki za każdy pomysł smile.gif

Pozdrawiam,
Kuba
!*!
To chyba wystarczy.
qbejs
Jako, że jestem totalnie zielony w temacie OpenSSL, czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak praktycznie wyglądać będzie autoryzacja i rozpoznanie usera przy wykorzystaniu SSL ? Jak będę mógł sprawdzić kto się loguje do systemu, bo sam dostęp będzie realizowany przez ważny certyfikat ( ? ) ? Raczkuje w tym temacie, także będę wdzięczny za link do jakiegoś fajnego tutoriala albo artykułu smile.gif

Rid
Ja bym raczej stwierdził ,że SSL jest raczej formą uwierzytelnienia nie autoryzacji.
6nom
Czesc

Robilem kiedys cos podobnego, ale w oparciu o aplety javy. Korzystalem z dosc starego juz (i chyba nie rozwijanego) Open Card Framework (teraz jest chyba smartcardx, ale to bys musial na stronie javy sprawdzic, nie pamietam)