Potrzebujesz znać canvas, żeby odczytać parametry obrazka i podstawy z AI( sztucznej inteligencji ), żeby wybrać "literki" i zrozumieć co one oznaczają. Kiedyś ktoś napisał skrypt w JS, służący do rozczytania kodu z bodajże magaupload-u - poszukaj to może coś się na tej podstawie nauczysz. Tu jeszcze inny skrypt, który potrafi coś wyłowić:
http://jsnews.pl/2010/11/02/rozpoznawanie-...w-roli-glownej/--edit--
Co do AI, to musisz zastosować odpowiednie filtry, żeby poprawić obrazek, czyli żeby kontury literki były czytelniejsze. W sumie w tym wypadku już są, ale przy innych trzeba by się było trochę pobawić. Akurat ten obrazek jest dość prosty i literki mają względnie stałą wielkość i są względnie pod normalnym kątem. Dlatego tworzysz tablicę z literkami, że np. literka "A" to:
Kod
var a = [[0,0,1,0,0],
[0,1,0,1,0],
[0,1,1,1,0],
[0,1,0,1,0]
]
I próbujesz przydzielić tym czarnym punktom( konturom ), właśnie takie wzory. Ponieważ to może być zawsze trochę różne, robisz tabelę prawdopodobieństwa dla każdej literki i dopiero wtedy wybierasz odpowiednią z nich. Co do szczegółów to... kup sobie książkę

Pozdrawiam