Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Czy da się zrobić aktywne odliczanie czasu w PHP?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
JustHuman4
Witam.

Czy da się zrobić aktywne odliczanie sekund, minut i godzin? Chciałbym, żeby wszystko było zrobione w PHP. Myślę, że tak jest najłatwiej, bo chciałbym zrobić, aby po zakończeniu odliczania, do bazy danych doszły jakieś cyfry.

Pozdrawiam
Ulysess
takie akcje tworzy się za pośrednictwem JS/ AJAXa
JustHuman4
To załóżmy że mam już ten skrypt odliczania zrobiony w Javascript. Jak teraz mam nakierować go w ifie do akcji php po dojściu cyfr do 0?

if(sec < 0) {

Pozdrawiam
elektrrrus
Chyba mylisz pojęcia. Nie wiem co chcesz osiągnąć, ale możesz albo wywołać jakieś ajaxowe żądanie albo podmienić document.location i przenieść się do innej strony/podstrony.
JustHuman4
Na ajaxie nie znam się ani trochę więc proszę o wyrozumiałość.. Chcę aby dojściu sekund do zera, wykonała się akcja PHP - w moim wypadku dodanie jakiejś tam rzeczy do bazy danych. Chyba jaśniej nie mogę closedeyes.gif

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
piotrooo89
no moim zdaniem możesz zrobić odliczanie w JS (bez angażowania w to AJAX'a bo to jest bez sensu) i po tym jak licznik dojdzie do 0 robisz HTTP request za pomocą AJAX'a i zapisujesz sobie coś tam w bazie.
kamil4u
@piotrooo89: Wszystko zależy. AJAX się przyda, gdy chcemy mieć pewność, że użytkownik odczekał swoje( inaczej w firebugu można łatwo to zmienić ). Ale to autor tematu musi opisać co potrzebuje
Spawnm
Kamilau - nie trzeba, wystarczy na starcie ustawić sesję z time() i po X czasie zrobić HTTP request za pomocą AJAX'a, sprawdzamy czy różnica czasu się zgadza jeśli nie to info cze oszukiwał.
kamil4u
Cytat
za pomocą AJAX'a

No właśnie o tym mówię wink.gif
Spawnm
Bez ajaxa też można poprzez przekierowanie... I ajax wcale nam tutaj nie daje pewności że użytkownik odczekał swoje.
kamil4u