Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Jaką drogę obrać?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Dox
Witam,

Otóż mam taką zagwozdkę zacząłem bardziej intensywnie naukę php i w miarę mi to idzie ostatnio napisałem jakiś tam skrypt panel logowania + rejestracja z duperelami. Wszystko póki co tak pisałem strukturalnie bo jestem początkujący.
I właśnie tu mam taki problem czy opłaca mi się od razu zaczynać przygodę z obiektowym pisaniem ? Bo czytałem że dużo ludzi ma problem z przestawieniem na późniejszym etapie rozwoju. Ale właśnie mam ten dylemat czy się z tym nie wstrzymać żeby nie było że wypływam na głęboką wodę po jednej lekcji pływania tongue.gif

I właśnie tu pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie jaka droga by była bardziej optymalna,

I od razu czy jeśli wyjdzie z dyskusji że np obiektowe to czy zaczynać zabawę na jakimś frameworku czy też samemu coś pisać czy używać mysql czy też PDO i ogólnie jakieś rady tongue.gif od czego zacząć co tworzyć na początek itp
rocktech.pl
Witam.

Dziś na Planet PHP pojawił się ciekawy artykuł. W skrócie opowiada o tym, że można pisać proceduralnie używając obiektów i pisać obiektowo nie używając obiektów ..
piotrex41
Jeśli chodzi o bazy danych, to PDO ofc. Jest dużo lepsze od standardowych funkcji bazodanowych.

Jeśli chodzi o pisanie obiektowo, to moim zdaniem zależy od podejścia, ale czy strukturalnie czy obiektowo musisz poznać podstawy filtrowania danych, bezpieczeństwa, itp.

Jeśli chodzi o frameworki to proponował bym się chwilę wstrzymać, gdyż jest tam czasem sporo "dziwnych" rzeczy, które mogą być trudne i niezrozumiałe dla początkującego i mogą zniechęcić.

No i moja rada jak się uczyć biggrin.gif Poproś kogoś, żeby wymyślił jakąś aplikację online i staraj się ją napisać samemu, ew. pytaj na forum itp, ale pisz pisz i jeszcze raz pisz. Najlepiej jest się uczyć praktykując smile.gif
d3ut3r