uncuncunc
1.11.2012, 14:47:01
Kafle (ang. tiles), aby ułożyć je obok siebie w rzucie izometrycznym, należy wysokość podzielić przez dwa minus szerokość... jednak jak ułożyć obok siebie kafle podobne do tych z F2?
http://wiki.fifengine.net/images/4/4d/Fo2_single_tile.gifJaki algorytm musiałby być tu zastosowany?
standardowe obliczanie wartości dla izometrii (kafla takiego jak ten
http://www.xnaresources.com/images/tutoria...4_tileview.png) (64x32)
x = (j * tile_width / 2) + (i * tile_width / 2)
y = (i * tile_height / 2) - (j * tile_height / 2)
abort
1.11.2012, 17:09:06
W obrazku opisanym jako "fallout tile geometry" masz na lewym dolnym obrazku podane wymiarowania części kafli, jako 80x36px.
Poziomo: 80 px jest podzielone jako 32px+48px, pionowo 36px jako 12px+24px.
Na lewej i prawej stronie podział masz identyczny, jedynie na lewej masz 24px na dole, a na prawej te same 24px jest u góry. To samo z dołem i górą: na dole 32px jest od lewej, więc u góry te same 32px będzie od prawej. Co nie powinno dziwić, bo kąty muszą być identyczne, aby linie były równoległe (geometria i stereometria się kłaniają: twierdzenie Talesa, na przykład).
Reszta to kwestia przesunięć - z tego lewego dolnego obrazka da się wszystko wydedukować, rozpisz sobie tylko na kartce wszystko porządnie, i będziesz wszystko wiedział.