Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: tor ruchu pocisku w grze 2d + problem z połowa piksela
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
tab
witam no wiec pise sobie taka gre w jquery. sa 2 obiekty, jeden gracz drugi to cpu. ruch juz zrobilem, teraz chce by cpu w nas strzelał. i zastanawiam sie jak załatwic ruch pocisku. co jakis czas bylby tworzony nowy obiekt to okej, ale jak ustawic mu odpowiedni kat, a wlasciwie odpowiednio zwiekszac top i left zeby byl realistyczny tor ruchu?

teraz robie tak ze dziele wieksze przez mniejsze (daze do tego zeby obiekt przesunal sie o 1 w gore/lewo i o mniej niz 1 w gore/lewo) mno i wyhdzie mi ze powinien sie ruszyc:
1 w lewo, 0.3 w gore. No i tu zaczynaja sie schody. Czy da sie jakos nakazac w js ruch o 0.3 piksela? czy on to sobie bedzie liczyl i zrobi 0.3,0.6,0.9 i tu sie ruszy o ten piksel? czy zaokragli w dol i w ogole sie nie ruszy?
pewnie sie nie ruszy, wiec pomyslalem ze bede do zmiennej przypisywal co sekunde wartosci. i gdy zmienna bedzie wiecej niz 1 to zrobie ruch o 1 i odejme od zmiennej 1 i tak w kolko. ale moze macie jakies inne pomysly jak to zrobic?
redeemer
Jak przechowujesz x,y jako zmiennoprzecinkowe to nie ma problemu, zwiększaj sobie nawet o 0.01 (jak będzie 100 takich "zwiększeń" to obiekt przesunie się o pixel).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.