Damonsson
12.12.2012, 23:15:46
Nigdy nie miałem do czynienia z aplikacją która jest wielojęzykowa i musi mieć dobre (wiadomo, że na tyle dobre na ile się dla, natywnego języka nie przebije) SEO w każdym z tych krajów. Powiedzmy dla 8-10 języków. Jak to rozwiązać? Przyjmę z chęcią jakieś artykułu na ten temat w języku polskim i angielskim i przede wszystkim opis doświadczeń osób, które w przeszłości wykonywały takie aplikacje. Subdomeny na każdy kraj? Czy parametr w url? Czy ani to, ani to?
markonix
12.12.2012, 23:38:40
Ja troszkę czytałem i patrzyłem na inne strony i częściej są tworzone subdomeny, ostatecznie jednak postawiłem na prostsze rozwiązanie domena.com/LANG (com jest uniwersalne więc lepiej to wygląda). Na pewno język musi być w linku bo gdy ktoś komu przekaże link do strony to ona musi być w jakimś określonym języku. Oprócz tego jak ktoś wejdzie bez języka to wtedy GEOIP.
Od strony SEO pewne jest że pod jednym adresem nie może być wiele różnych wersji zawartości.