-kuba-
19.05.2013, 13:40:25
Witam

Potrzebuję napisać do szkoły grę w htmlu. Szukałem w necie różnych materiałów ale wszędzie tylko podstawy typu jak zrobić canvas, jak narysować kwadrat. A szukam jakiś bardziej praktyczniejszych rzeczy żeby ta gra była na miarę czasów jakich mamy a nie jakaś staroć sprzed 20 lat.

Co polecacie do poczytania w tym kierunku?
PrinceOfPersia
19.05.2013, 16:36:14
To zainteresuj się frameworkami Canvas

Z tych, które testowałem FabricJS i KineticJS wydają się najprostsze w obsłudze.
KineticJS:
http://kineticjs.com/FabricJS :
http://fabricjs.com/demos/poza tym
https://www.google.com/search?q=canvas+javascript+frameworkCytat
jak narysować kwadrat.
no bo do gry, to jeszcze jakaś grafika by się przydała (jest dużo darmowych grafik w internecie).
-kuba-
21.05.2013, 15:17:44
Hmm.. a myślicie że warto korzystać z frameworka do napisania np super mario czy czołgów? Czy będzie to dużo łatwiejsze gdybym chciał pisać grę wykorzystując tylko jQuery?
Nie wiem jak ma się sprawa z takim np ruchem obiektów czy np. podpinaniem zdarzenia kliku na obiekt. W action script 3 to dodaje zdarzenie Event.ENTER_FRAME i w nim np robie ruch obiektu: jakis_obiekt.x += 3; do kliku też sobie mogę dodać prosty listener, a w canvasie chyba nie mogę zmienić X czy Y danego obiektu, tylko muszę na nowo całą scenę generować. Z klikiem to pewnie też muszę pozycję myszy sprawdzić i sam liczyć czy czasem nie kliknięto w jakiś obiekt. W necie jest pełno przykładów jak proste kształty w canvasie narysować ale ma przykładów jak zrobić coś bardziej zaawansowanego żeby coś się ruszało, wykrywało zdarzenie kliku na coś. I w ogóle jak zrobić taki ruch, timerem? Przydałaby się jakaś lektura do tego a na takim w3schools czy gdzieś to same podstawy są.
PrinceOfPersia
21.05.2013, 18:09:01
Cytat
W action script 3
jak lubisz action scripta, to jest taka biblioteka EaselJS, która ma API wzorowane właśnie na tym flashowym.
http://www.createjs.com/#!/EaselJS