Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Problem z funkcją pole i obwód prostokąta.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Sereneth
Witam,
Mam problem z funkcją php do wyliczania pola i obwodu prostokąta. Funkcja ta nie liczy mi pola, a wynikiem pola prostokąta jest liczba 0.
Czy ktoś mi może powiedzieć czemu to nie działa? Jestem nieco zielony jeszcze z php, więc proszę mnie przeklinać jeżeli to jakiś banał.
Z góry za pomoc dziękuje smile.gif

1. <?php
  2.  
  3. $bokA1 = 7;
  4. $bokA2 = 6;
  5. $bokB1 = 8;
  6. $bokB2 = 8;
  7. echo ("<b>Pole prostokąta o bokach $bokA1 oraz $bokA2 wynosi :</b>".$bokA1*bokA2. "<b> Natomiast obwód jest równy : </b>". 2*($bokA1+$bokA2)."<br>");
  8. if ($bokA1 == $bokA2)
  9. {
  10. echo ("Prostokąt pierwszy jest kwadratem");
  11. }
  12. else
  13. echo ("Prostokąt pierwszy nie jest kwadratem<br><br>");
  14. echo ("<b>Pole prostokąta o bokach $bokB1 oraz $bokB2 wynosi :</b> ".$bokB1*bokB2. "<b> Natomiast obwód jest równy : </b>". 2*($bokB1+$bokB2)."<br>");
  15. if ($bokB1 == $bokB2)
  16. {
  17. echo ("Prostokąt drugi jest kwadratem");
  18. }
  19. else
  20. echo ("Prostokąt drugi nie jest kwadratem");
  21. ?>
sajegib
  1. echo ("<b>Pole prostokąta o bokach $bokA1 oraz $bokA2 wynosi :</b>".$bokA1*$bokA2. "<b> Natomiast obwód jest równy : </b>". 2*($bokA1+$bokA2)."<br>");

znak dolara przy $bokA2 zjadłeś

Ściągnij jakiś edytor z kolorowaniem składni, będziesz mógł łatwiej wychwycić błędy
Obserwuj komunikaty php, errory, warningi, notice, ucz sie je rozumiec
Sereneth
Cytat(sajegib @ 25.05.2013, 23:34:08 ) *
  1. echo ("<b>Pole prostokąta o bokach $bokA1 oraz $bokA2 wynosi :</b>".$bokA1*$bokA2. "<b> Natomiast obwód jest równy : </b>". 2*($bokA1+$bokA2)."<br>");

znak dolara przy $bokA2 zjadłeś

Ściągnij jakiś edytor z kolorowaniem składni, będziesz mógł łatwiej wychwycić błędy
Obserwuj komunikaty php, errory, warningi, notice, ucz sie je rozumiec

Dzięki wielkie biggrin.gif
Ślepy jestem chyba trochę smile.gif