Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Blokowanie ponownego klikania
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
prantan
Cześć.
Takie coś: http://jsfiddle.net/danten1/AXQBF/

Jak wrzucam kod na stronę to po odświeżeniu wraca przycisk/obrazek nr 1 i można tak klikać w nieskończoność. Chciałbym by po kliknięciu i odświeżeniu zostawał przycisk/obrazek nr 3 (z podziękowaniem) i blokowało możliwość ponownego klikania.

Info pewnie będzie zapisywane w ciastkach? Nic to, nie mam jakichś restrykcyjnych wymagań względem tego żeby zapamiętywalo IP i takie tam. Jak sobie użytkownik wyczyści ciastka i wejdzie ponownie to niech sobie klika. Chodzi mi o to że w chwili obecnej, po odświeżeniu może klikać, a to moim zdaniem BARDZO nieestetycznie wygląda.

Jakieś pomysły? Jestem kompletnym laikiem dlatego prosiłbym o wytłumaczenie jak krowie na rowie lub odesłać do odpowiednich materiałów, które pomogą mi rozwiązać mój problem.
Dominator
Tak to ogarnąłem:

1. var clicked = 0;
  2. $("img").click(function()
  3. {
  4. if(clicked == 0)
  5. {
  6. //co sie dzieje z obrazkiem po kliknieciu
  7. clicked = 1;
  8. }
  9. else
  10. {
  11. //co sie dzieje z obrazkiem w przypadku, gdy zostal juz klikniety
  12. }
  13. });

Jakoś tak, powinno działać smile.gif
prantan
Do tagu <a></a>
wpitoliłem takie cudo:

1. onclick=" if (this.getAttribute('clicked') == '1') { return false; } else { this.setAttribute('clicked', '1'); }

po kliknięciu w obrazek rzeczywiście nie można już kliknąć, ale po odświeżeniu strony (F5) można ponownie klikać smile.gif bez sensu. Poradzicie coś?
Stelivo
Zrób to na ciasteczkach.
prantan
Fajnie. Tylko jak operować na ciastkach? Np. to http://kursphp.com/cookies_ciasteczka.php niewiele mi wyjaśnia na temat tego zagadnienia, a nie wiem jak się za to zabrać. Jak zrobić by zapamiętywało że ten konkretny użytkownik już kliknął i po wciśnięciu f5 nie powinien mieć możliwości kliknięcia.