Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Dorobienie nawigacji do kalendarza
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Olsz4k
Witam, jestem początkujący w php i codziennie staram się coś skrobać w kodzie.
Dzisiaj napisałem własny kalendarz z możliwością rezerwacji danego terminu. Tutaj nie ma z tym większych problemów. Problem wystąpił teraz, gdyż wyświetla mi tylko aktualny miesiąc i nie ma możliwości przewijania do przodu/wstecz.

Moje pytanie brzmi następująco: jak można dorobić takie strzałki? Nie chcę póki co umieszczać tutaj kodu, bo sprawa jest dosyć prosta, tylko ja nie wiem jak to technicznie rozwiązać. Mam zmienną $miesiąc, więc naturalnym jest, że po kliknięciu w "następny" powinno nastąpić $miesiąc+1, a w "poprzedni" $miesiąc-1, niestety nie wiem jak to rozwiązać, albo mam chwilowe zaćmienie. Za wszelkie wskazówki dziękuję.
nospor
No ale z czym masz problem? NIe umiesz dodac/odjac jeden od miesiaca?
jacobson
pewnie chodzi Ci o sam mechanizm zapisywania zeby bylo wiadomo ktory miesiac jest aktualnie brany pod uwage. Mozesz zapisac to w parametrze URL po wcisnieciu przycisku albo zapisywac chwilowo w sesji aktualny miesiac wyswietlany.
nospor
No to lepiej w URL, bo jak zrobi nastepny/poprzedni to wlasnie poprzez link
Olsz4k
Problem jest w tym, ze nie wiem jak zrobic ten caly mechanizm, ze wlasnie po kliknieciu nastepuje przeladowanie.
Jeszcze jest druga sprawa, czy dalo by sie to zrobic bez przeladowania strony? Rozumiem, ze wtedy
javascript by tylko wchodzil w gre?
markonix
Zrób to najpierw z przeładowaniem, a potem myśli o usprawnieniu tego ajaxem (kod się nie zmarnuje bo to będzie podobne).
Strzałki zrób w oparciu o linki bądź formularze GET - nie ma to większego znaczenia byle w linku przekazać wartość z miesiącem (no i raczej rokiem też..).
Dodatkowa korzyść to możliwość wysłania komuś linku z wyświetlaniem konkretnego miesiąca.
Olsz4k