Witajcie. Jeśli przygotowujecie raporty oparte na bazach Oraclea to mam dla was zgrabne narzędzie.
Dodatek do Excela służący pobieraniu danych z baz danych firmy Oracle.

Mechanizm dodatku posiada trzy możliwości osadzenia danych:
  • Tabela przestawna (dane do własnego ustawienia widoku)
  • Tabela danych (dane podane wprost z filtrem w nagłówkach)
  • Dane niesformatowane (brak możliwości zachowania połączenia)


Mechanizm posiada sprawdzenie obecności tabeli (jej dostęp z poziomu uprawnień) i przedstawia nazwy kolumn dodanej do bazy tabeli. Po zaznaczeniu kolumn tabeli, można przenieść nazwy kol. do miejsca umieszczenia zapytania w pierwszej zakładce zgodnie z notacją SQL oraz ostatecznie interfejs konfiguracyjny połączenia z bazą wraz z testem połączenia.

Wszystko upakowane w prosty interfejs z którym poradzi sobie największa łajza w firmie.
Wystarczy tylko wasza znajomość SQLa aby przekazać odpowiednie zapytanie, wcześniej nadając uprawnienia dostępu.
Jeśli będziecie zainteresowani to szerszy opis znajdziecie pod tym adresem: http://vbatools.pl/pobieranie-danych-z-oracle/

Dzięki niemu przeniesiesz cześć pracy administratora baz dla potrzebujących.