Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: gry z pc na android/ios
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
!*!
Tak się zastanawiam na jakiej zasadzie działa przenoszenie gier na te platformy. Przykładowo swego czasu R* wypuścił na androida GTA3/VC a teraz ma w planach GTA SA. Wszystkie te tytuły pisane są pod DX. Trudno o DX na czymś innym niż windows, więc jak dokonują przenoszenia?

Aplikacja rozruchowa pisana w javie/ojb-c która załącza główne biblioteki z gry napisane np. w C++, ale co z DX? Jakoś trudno mi uwierzyć, że te wszystkie stare gry przepisali pod openGL.
Posio
GTA SA już od jakiegoś czasu jest u mnie na Nexusie
https://copy.com/u7jSB3UnSsNgLjrZ
Co do portów, to z tego co znalazłem na haha.gifA wszystko musiało zostać przepisane od nowa. Jak chcesz to zajrzyj na haha.gifA-Developers jest tam masa tematów o tym.
mateusz853
a może jakieś convertery, które robią to połautomatycznie, na zasadzie przerabiania części kodów? Wiem, że w takich grach jest masa byków, a szaleje nie tylko grafika.
!*!
Tylko że przepisanie od nowa nie trzyma się kupy. R* sporo by stracił, koszt przepisania na openGL miałby być niższy niż dochód ze sprzedaży? Jakoś mi się to nie widzi... Poza tym jakby mieli tak przepisywać wszystko z DX, to GTA5 byłoby już w openGL.
com
Generalnie to Android nie ma czystego OpenGL, tylko wersje OpenGL ES, http://developer.android.com/guide/topics/...ics/opengl.html wiec może dlatego pozostali dalej przy DX wink.gif
!*!
Cytat(com @ 8.01.2014, 00:00:54 ) *
Generalnie to Android nie ma czystego OpenGL, tylko wersje OpenGL ES, http://developer.android.com/guide/topics/...ics/opengl.html wiec może dlatego pozostali dalej przy DX wink.gif

facepalmxd.gif

Nie ważne czy i jakie jest to openGL. Chodzi o przeniesienie gry napisanej w DX na android/ios/ps4/cokolwiek.
Przecież nie odpalają tam WINE.
Istnieją jakieś automaty do przepisywania kodu, coś jak PHP HIP HOP? Jeśli tak, to czy są one dostępne? Jak wygląda sprawa wydajności. I czy to ma w ogóle większy sens.
Z punktu widzenia zarządzania projektem, pisanie gry w DX, aby później ją z automatu zamienić na openGL to jakaś pomyłka.
solificati
Używając C++ z szablonami bardzo łatwo jest stworzyć tanią abstrakcję nad DX/oGL. Praktycznie może zostać usunięta na etapie kompilacji. Pewnie coś w tym stylu.
com
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wi...s/dn166874.aspx wprawdzie to w druga stronę ale skoro da się w ta to z powrotem też musi się dać wink.gif
PrinceOfPersia
nie wiem jak są pisane wielkie tytuły klasy AAA, ale jeśli ktoś chce, to może już podczas tworzenia, tworzyć gre w jakimś wieloplatformowym frameworku (np. Unity3D).
!*!
@com - właśnie to "w drugą stronę" wcale nie jest takie oczywiste...
@PrinceOfPersia - unity i wieloplatformowy framework? Chciałbym. Do dzisiaj nie ma wersji na linux.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.