Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][HTML]Ukryta wartość
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
benzulli
Witam

Robię kalkulator no i mam problem, mianowicie z listy rozwijanej wybieram sobie przykładowo pozycję A, a chcę, żeby wlaśnie ta pozycja A była widoczna, a przypisana do niej wartość brała udział w obliczeniach (wartość nie jest widoczna tylko pozycja A). Jak to zrobić?
Kshyhoo
Wrzuć do sesji.
Damonsson
Najlepiej myślę skorzystać z:

http://www.w3schools.com/tags/att_global_data.asp
benzulli
Skorzystałbym z tego sposobu Damonssona, lecz tam jest napisane, że pobieranie za pomocą javascriptu, a nie dałoby się tego jakoś za pomocą php zabrać? Postem myślałem, ale jak...

Jestem początkujący, także nie mam pomysłu jak zrobić coś takiego na sesjach, tworzyłem jedynie system do logowania, taki prymitywny.

P.S
Dzięki za odpowiedzi smile.gif

#edit
To mój kod:

1. <form method="post">
  2. <input type="text" name="kasa">
  3. <select name="iloczyn">
  4. <?php
  5. include("polacz.php");
  6. ini_set( 'default_charset' , 'UTF-8' );
  7. mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
  8. $query = mysql_query("SELECT * FROM servers");
  9. while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
  10. ?>
  11. <option><?php echo $row[nazwa];?></option>
  12. <?php }?>
  13. </select>
  14. <input type="submit" value="Licz">
  15. </form>
  16. <?php
  17. $kasa = $_POST['kasa'];
  18. $iloczyn = $_POST['iloczyn'];
  19. $wynik = $kasa*$iloczyn;
  20. if($wynik) echo $kasa.'*'.$iloczyn.' = '.$wynik.'USD';
  21. ?>

W bazie danych są dwie interesujące mnie kolumny: 'nazwa' i 'przel'. 'przel' to wartość liczbowa. Chodzi mi o to, żeby w liście wyskakiwała 'nazwa', a do kalkulatora używana była wartość 'przel'.
Damonsson
  1. <option value="<?php echo $row[przel];?>"><?php echo $row[nazwa];?></option>

?
Kshyhoo
Sesje nie są trudne, wystarczy pamiętać, że każdy plik w którym mają działać, musi się zaczynać tak:
  1. <?php

A potem korzystać do woli z dobrodziejstw...
benzulli