Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]wyszukiwarka po różnych polach
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
chemiqs
hej

robie stronkę dla firmy swojej ale nie wiem jak rozwikłać poniższy temat.

Na pewneo gdzies to jest ale nie wiem jak znalesc tego typu info.

CHCE zrobic wyszukiwarke po tych różnych polach (oczywiscie pozniej PLUS paginacja).
W jednym poscie tylko wyczytalem, że takie tematy oparte sa tylko na FORMIE.
Czy to prawda? Jezeli tak to tylko takie info mi wystarczy - dam sobie rade dalej sam.
Nie jestem profesjonalnym programista i dlatego pytam ogolnie o technike zastosowaną do tego typu zadań.

z góry dzieki
slashynsky
Rozwiń swoje pytanie - co chcesz znaleźć np? Dane podawane do wyszukiwania nie muszą być z 'FORM', mogą być z innego źródła np ze zmiennej czy z adresu url....
chemiqs
smile.gif ok - ja to rozumiem, tylko mi chodzi na jakiej zasadzie robi sie taką wyszukiwarkę. Jaką przyjąć metodologię działania.
Może tak - prosto - jak zrobić wyszukiwanie na podstawie wizualnego zarysu jaki przedstawilem.

czyli oczywiscie moze byc wypełnione 1 pole lub wszystkie.

PS. pełna obsługe pod php już sobie zrobię (zmienne, etc...).
slashynsky
Poczytać kurs Mysql?

Zapytanie wyglada tak:

SELECT * WHERE ...

w miejsce kropek postawiasz warunki, które możesz ułożyć w php pobierając dane z formularza i zabezpieczyć np przez pdo.
chemiqs
pozostawię to bez komentarza.
chemiqs
Cytat(nospor @ 19.03.2014, 09:47:38 ) *

Oczywiście nospor o to mi chodzilo - czyli potwierdzenie, że taką wyszukiwarkę opiera sie po prostu na FORM.
Są jakieś alternatywne php/html implementacje aby dojść do identycznych efektów ale wykorzystując inne znaczniki czy może metody??
Czy zawsze stosuje się tag "FORM" przy tego typu zagadnieniu??

Nospor - oczywiscie thumbsupsmileyanim.gif
nospor
FORM czyli formularz sluzy do wysyłania pol. No i raczej tylko ta metoda sluzy do wysylania pol. Nie licząc oczywiscie ajaxa i linkow.
chemiqs
hej