Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inne] formularz i {{ app.user.username }}
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kosmos
W Symfony2 mam zrobiony formularz logowania, gdzie po podaniu loginu oraz hasła, aplikacja wyświetla widok. W widoku tym przy pomocy polecenia
  1. {{ app.user.username }}

mogę wyświetlić nazwę zalogowanego użytkownika.

Problem w tym że nie wiem jak to działa smile.gif i prosiłbym o namiar na dokumentację, źródła abm mógł to pojąć. Dodatkowo interesowałoby mnie pobieranie danych sesyjnych.
Szukałem, szukałem, ale chyba nie jestem w tym dobry skoro w końcu proszę was znów o pomoc ...

EDIT:
żeby nie było że jestem całkiem zielony.. wiem że mowa tu oczywiście o Twigu. Znalazłem w dokumentacji bardzo fajny przykład:

Renderujemy zmienną $name do szablonu
  1. $this->render('AcmeDemoBundle:Demo:hello.html.twig', array(
  2. 'name' => $name,
  3. ));

w samym szablonie natomiast:
  1. {# array('name' => 'Fabien') #}
  2. {{ name }}
  3.  
  4. {# array('user' => array('name' => 'Fabien')) #}
  5. {{ user.name }}
  6.  
  7. {# force array lookup #}
  8. {{ user['name'] }}
  9.  
  10. {# array('user' => new User('Fabien')) #}
  11. {{ user.name }}
  12. {{ user.getName }}
  13.  
  14. {# force method name lookup #}
  15. {{ user.name() }}
  16. {{ user.getName() }}
  17.  
  18. {# pass arguments to a method #}
  19. {{ user.date('Y-m-d') }}

Ale chodzi mi konretnie o to czy:
1. Dostęp do użytkowników zalogowanych do aplikacji przy pomocy modułu Security w Symfony2 odbywa się zawsze poprzez app.user?
2. Jak mogę wyświetlić wszystkie elementy user bo rozumiem że jest to tablica? (próbowałem nie wychodzi)
3. I ponawiam pytanie dotyczące źródeł i obsługi sesji.
toffiak
Ad 1
Można też bezpośrednio przekazać instancję użytkownika z kontrolera do widoku wszystko zależy od tego co chcesz z tym użytkownikiem zrobić.

Ad 2