Witajcie ponownie,
dzisiaj natknąłem się na kolejny problem: jak zaplanować efektywnie strukturę bazy danych?
W jednej tabeli mam:
1. Nazwa_filmu
2. Opis_filmu
3. Okładka (link)
4. Autor
5. Autor_bio
6. Autor_fot (link)
7. Wersja_jezykowa
8. Cena
9. Premiera ( tak, nie )
i chciałem dodać kategorię, ale uzmysłowiłem sobie, że jedna komórka może przyjmować tutaj wiele wartości:
terapia poznawcza, terapia behawioralna, etc.
Poczytałem i znalazłem taką zasadę, aby nie wciskać wielu wartości w jedną komórkę, więc rozwiązaniem jest
osobna tabela, a tam np.
1. Kategoria_ID
2. Nazwa_kategorii
Czy to ma sens? Jak pożenić zapytania i wyświetlenia pól z tabel ?
To może autorów też wrzucić w osobną tabelę? Wtedy byłyby trzy:
1. Filmy
2. Kategorie
3. Autorzy
A w przyszłości:
4. Klienci
5. Zamówienia
Pozdrawiam,
Rafał
--------------------------
Tak sobie dalej myślę, że jeśli utworzę kilka tabel, to będę mieć między nimi relacje, czyli będę musiał nauczyć się i używać inner join itp. ...
Prościej byłoby np. zamiast tabeli - "kategorie" utworzyć osobną kolumnę w tabeli filmy i tam wpisywać kategorię.
Zamotałem się.