Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z dodaniem rekordu rejestracji w bazie danych
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Lewy132
Witam mam problem z tak prostą rejestracją, nie mam pojęcia gdzie jest błąd (tak jestem początkujący wink.gif). Mianowicie za nic nie chce dodać nowego rekordu (questionmark.gif) z użytkownikiem... Wychodzi że wysyła login i hasło bo wyświetla je echo ale za nic w świecie nie chce go zapisać... Ma ktos jakiś pomysł bo przez 2 dni nie znalazłem nic w internecie na ten temat...

1. include("head.php");
  2.  
  3. mysql_connect("localhost","root","1234567") or die("Nie można połączyć z bazą danych");
  4. mysql_select_db("test") or die("Brak bazy danych");
  5.  
  6. $login = $_POST["login"];
  7. $haslo = md5($_POST["password"]);
  8.  
  9. $zapytanie = mysql_query("INSERT INTO `users` ('id', 'login', 'haslo') VALUES ('','$login', '$haslo')");
  10.  
  11. header("Location: index.php");
johny_s
zamien ' na `()ten pod tylda) przy nazwie tabelki
Lewy132
nadal nic... może to jakieś ustawienia phpmyadmin ?
z tego co zauważyłem nawet jak ręcznie wprowadzę użytkownika to logowanie nie wychwytuje go z bazy danych... ale wychodzi ze się z nią łączy bo byłby błąd tak ?
Boshi
Pokaż zrzut bazy.
Przerzuć się na PDO/Mysqli
Z baza jesteś połączony w ogóle?
Lewy132

jak sprawdzić polączenie z bazą ?
com
To z działu przedszkole
  1. $zapytanie = mysql_query("INSERT INTO `users` (id, login, haslo) VALUES ('','$login', '$haslo')");
Lewy132
dzięki za bystre oko wink.gif
Boshi
I tak jak mówiłem, nie używaj przestarzałych funkcji... poczytaj o SQL_Injection.
com
Boshi fakt faktem masz rację, ale internet wszystkich nowicjuszy, źle uczy bo wszystkie kursy pisali ludzie którzy ledwo wyszli z php 4 niestety
Boshi
Jasne, dlatego radzę by jednak przerzucił się na coś nowszego.
Lewy132
Polecasz coś może ?
com
skoro baza mysql-owa to masz dwie możliwości mysqli PDO
Lewy132